ایرنا - حدود سه هزار و ۲۰۰‌نفر از نیروی کار یک میلیون نفری خارجی در دبی طی سه ماه گذشته و در پی تبعات بحران مالی جهانی و افزایش تاثیرات سوء آن بر اقتصاد امارات متحده عربی، کار خود را از دست داده‌اند. امارت دبی که مرکز جذب نیروی کار از کشورهای آسیای جنوب شرقی و جنوبی در منطقه بوده، اکنون با بروز بحران مالی و اقتصادی و کند شدن روند اجرای طرح ها با معضل نیروی کار اضافی مواجه است. «دبلیو اس آتکینز» شرکت بزرگ انگلیسی مشاوران مهندسی با اخراج ۱۷۰‌نفر از نیروهای متخصص خود، شمار نیروی کار بیکار شده در دبی را به بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر رساند.

این در حالی است که سخنگوی این شرکت عنوان کرد که اخراج این تعداد در مقایسه با اخراج ۱۸‌هزار نفری نیروی کار متخصص در جهان رقم قابل توجهی به نظر نمی‌رسد.

شرکت تامین نیروی انسانی دبی ۸۰۰ نیروی کار خود را در دو بخش و در ادامه کاهش بی‌سابقه تقاضای نیروی کار اخراج کرده است.

یک مسوول در شرکت دالسکو، یک شرکت بزرگ تامین نیروی انسانی کار در امارات گزارش داد که این شرکت در چند ماه اخیر ۸۰۰ نیروی کار خود را اخراج کرده است.

مواجهه با چنین آماری آن هم در مورد شرکت‌هایی که خود تامین کننده نیروی کار برای سایر شرکت‌ها و موسسات هستند، موجب نگرانی مسوولان امارت دبی شده‌اند.

دامنه بحران مالی جهانی نخستین بار به شکلی همه جانبه در ماه نوامبر سال گذشته علنی شد؛ زمانی که «نخیل» غول سرمایه‌گذاری و توسعه املاک در اولین اقدام از این دست ۵۰۰‌نفر از نیروی کار خود را اخراج کرد.