گروه بین‌الملل- هفته جاری شاخص‌های آمریکا احتمالا دچار نوسان می‌شوند زیرا سرمایه‌گذاران درباره توانایی وال‌استریت در ادامه روند افزایش نگران‌تر می‌شوند و پیش‌فروش مسکن، تقاضای مزایای بی‌کاری و مسایل دیگر در مرکز توجه قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه گزارش‌های درآمدی فصل نخست در حال پایان یافتن است و خوش‌بینی اخیر در مورد ثبات اقتصادی هم‌اکنون در قیمت سهام تاثیر گذاشته است، تحلیل‌گران براین باورند که مسایل اندکی برای ادامه روند افزایش اخیر وجود دارد.درآمدهای فصلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم خانگی هوم دیپوت و لوز توانایی و میل مصرف‌کنندگان را به خرج کردن نشان می‌دهد. این ارقام همچنین ممکن است نشان‌دهنده رکود بیشتر در بخش مسکن باشد.

شرکت تکنولوژی هولت پاکارد نیز قرار است در هفته جاری نتایج خود را گزارش دهد.

اما پس از آنکه شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ نسبت به کمترین میزان ۱۲ ساله خود در اوایل ماه مارس ۳۷‌درصد افزایش یافت، تحلیل‌گران و بسیاری از مدیران معتقدند این خطر وجود دارد که احتمالا شاخص‌های آمریکا در نقطه بازگشت به سقوط قرار گرفته‌اند.

تقویم اقتصادی پراکنده احتمالا هفته جاری را برای سرمایه‌گذاران سهام مسئله‌ساز می‌کند. یک موضوع قابل توجه آمار پیش‌فروش مسکن در ماه آوریل خواهد بود که روز سه‌شنبه قبل از آغاز به کار وال‌استریت اعلام خواهد شد. این گزارش در مورد پیش‌فروش مسکن و جواز ساخت و ساز یک روز قبل از انتشار گزارش خلاصه مذاکرات فدرال رزرو در جلسه ۲۹-۲۸ ماه آوریل، اعلام خواهد شد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند پیش‌فروش مسکن از ۵۱۰،۰۰۰ واحد در ماه مارس به ۵۲۰،۰۰۰ واحد در ماه آوریل افزایش یافته باشد.

روز سه‌شنبه توجهات به تقاضای مزایای بی‌کاری و چشم‌انداز ماه مه بانک فدرال رزرو فیلادلفیا از شرایط کسب و کار در منطقه آمریکا آتلانتیک میانی جلب خواهد شد. این آمار اقتصادی به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه و شواهد بیشتری هستند از اینکه رکود اقتصادی که از دسامبر سال ۲۰۰۷ آغاز شده است در حال تعدیل شدن است. در بخش درآمدی، خرده‌فروشان بسیاری درآمدهای فصلی خود را ثبت خواهند کرد. ازجمله این خرده‌فروشان فروشگاه‌های هوم دیپوت و رقیب اصلی آن فروشگاه‌های لوز هستند. این دو خرده‌فروش ازجمله شرکت‌های تشکیل دهنده شاخص داوجونز هستند. طی هفته گذشته شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۶/۳‌درصد، شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۵‌درصد و شاخص نسدک کامپوزیت ۴/۳‌درصد سقوط کرد. کاهش شاخص‌ها در این روز موجب شد ۹ هفته افزایش متوالی شاخص نسدک کامپوزیت متوقف شود.