ایرنا- درگیری‌های ارتش پاکستان با شبه نظامیان طالبان درمنطقه سوات به ویژه در شهرهای متا و ماینگورا دیروز(دوشنبه) با بمباران مواضع گروه نفاذ شریعت تشدید شد. نیروهای نظامی دولتی هم اکنون با استقرار در شهرهای متا و کنجو از نواحی سوات‌، مواضع شبه نظامیان را در اختیار گرفته‌اند. همچنین دیروز بالگردهای نظامی ارتش مخفیگاه‌های طالبان در ماینگورا‌، پیوجار و تختا بند را به شدت بمباران کردند که بر اثر آن ۲۳ شبه نظامی کشته شدند. ‌منطقه تختابند مسیر اصلی حمل تدارکات شبه نظامیان طالبان محسوب می‌شود. ارتش پاکستان هنوز شمار تلفات عملیات دیروز نظامیان دولتی علیه طالبان را تایید نکرده است.

ژنرال اطهر عباس سخنگوی ارتش پاکستان روز یکشنبه اعلام کرده بود که نیروهای دولتی وارد شهر «متا» درحومه سوات شده و بخش‌های حساس این شهر را تصرف کرده‌اند.

وی تاکید کرد‌: این عملیات با پشتیبانی بالگردها و جنگنده‌های نیروی هوایی از ارتش پاکستان انجام شد. رحمان ملک وزیر کشور پاکستان نیز اعلام کرده بود که گروه طالبان در پاکستان هرگز در اهداف خود موفق نمی‌شوند و تمام آنها از منطقه شمال غرب این کشور پاکسازی خواهند شد. وی افزوده بود که عملیات ارتش در سوات تاکنون به کشته شدن بیش از یک‌هزار شبه نظامی طالبان منجر شده است. هرچند آمارهای اعلام شده از سوی مقام‌های سیاسی و نظامی پاکستان تا حدودی متناقض است‌. آصف علی زرداری رییس جمهوری این کشور نیز در لندن گفته بود که ریشه کنی طالبان درپاکستان زیاد به طول نخواهد انجامید.

همزمان با پیشروی نیروهای دولتی پاکستان در عمق منطقه سوات‌، مسلم خان سخنگوی شبه‌نظامیان طالبان به ادامه جنگ با دولت مرکزی متعهد شد. وی تصریح کرد که ما تا آخرین نفس به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.