گروه بین‌الملل - در پنسیلوانیا مردم امشب پای صندوق‌های رای خواهند رفت تا نماینده دموکرات خود برای دور دوم ریاست جمهوری را انتخاب کنند. هیلاری کلینتون که به نظر می‌رسد در برابر تقاضای رفقای حزبی خود صرفا به دلیل برخورداری از شانس بالا در پنسیلوانیا موافقت کرد، یک هفته قبل از انتخابات ناگزیر شد به افکار عمومی پاسخ دهد، چرا درباره حضور خود در بوسنی مبالغه کرده بود و گفته بود که وی در زیر گلوله باران به این کشور سفر کرده است تا وانمود کند مهارت و تجربه دیپلماتیک بیشتری نسبت به حریف قدرتمند خود یعنی باراک اوباما دارد. البته سخنانی که باراک اوباما در طول این دوره طولانی از ۴ مارس تا ۲۲ آوریل در سخنرانی‌ها بر زبان راند نیز بهانه‌ای به رقیب خود داد تا علیه وی به کار گیرد. با این وجود هنوز خانم کلینتون در نظرسنجی‌ها نسبت به باراک اوباما ۴ درصد پیش است و هنوز تعداد زیادی آرای مستقل و بلاتکلیف وجود دارد. تحلیل‌گران معتقدند خانم کلینتون برای اینکه در رقابت بماند به ۶۰ درصد آرای این ایالت بزرگ احتیاج دارد وگرنه وی باید الزاما و اجبارا از ادامه رقابت کناره‌گیری کند.

مشعل المپیک سفر پردردسر خود را به طرف چین ادامه می‌دهد. در پاکستان، مشعل تحت حفاظت حساس و از مسیرهای معینی عبور کرد، در هند دولت ناگزیر شد معترضان تبتی را که می‌خواستند به مشعل حمله کنند به شدت سرکوب کند تا مشعل صحیح و سالم از این کشور بگذرد، حالا این هفته «امروز» مشعل به جاکارتا می‌رسد و دو روز دیگر به کانبرا در استرالیا می‌رسد. استرالیا می‌تواند نقطه عطفی برای مخالفان باشد. راه مشعل از کانبرا به پایتخت را دولت استرالیا کوتاه کرده است تا از حضور مخالفان احتمالی جلوگیری به عمل آورد، اما جمعیت زیاد چینی در این کشور مهاجرپذیر می‌تواند همدلی‌های فراوان برای المپیک چین ایجاد کند و باعث شود که مراسم عبور مشعل باشکوه انجام شود و هم اعتراض معترضان تبتی و طرفداران آنها را خنثی سازد.

همچنین امروز (۲۲ آوریل) قرار است شورای همکاری خلیج فارس و وزرای خارجه مصر، اردن و ایران همراه با خانم کاندولیزارایس وزیر خارجه آمریکا در کویت با یکدیگر دیدار کرده و درباره عراق و جریان صلح اسراییل و فلسطین گفت‌وگو کنند. یک روز بعد از این نشست، محمود عباس رییس‌جمهوری فلسطین در واشنگتن قرار است با جورج بوش رییس‌جمهوری آمریکا دیدار و درباره روند صلح گفت‌وگو کند. اما با توجه به آغاز درگیری‌ها در غزه که باعث تضعیف شدید موقعیت محمود عباس شده است و نیز مهلت کوتاه جورج بوش در کاخ سفید، به نظر نمی‌رسد این دیدار نتیجه موثری تولید کند.

رویال بانک اسکاتلند که دومین بانک بزرگ بریتانیا به شمار می‌رود، انتظار می‌رود که تاریخ فروش بزرگ سهام خود و نیز درآمد سالانه خود را فردا منتشر کند، در بحران کمبود اعتبارات، رویال بانک هم شدیدا احتیاج دارد تا ذخیره سرمایه خود را افزایش دهد. به ویژه آنکه ذخیره سرمایه به دلیل نقش مهمی که این بانک در معامله خرید داج بانک و آمرو داشت، فرسایش یافته است. تحلیل‌گران معتقدند فروش سهام بانک می‌تواند حدود ۱۰ میلیارد پوند (۹/۱۹ میلیارد دلار) دارایی برای بانک تولید کند. احتمال استعفای فرد‌گودوین رییس بانک هم وجود دارد.