گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه در پی‌ کاهش بورس‌ها و پیش‌بینی در مورد این که پایان فصل رانندگی تابستانی در آمریکا تقاضا برای نفت را تضعیف خواهد کرد، قیمت نفت به کمتر از ۷۴دلار در هر بشکه رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر به ۸۷/۷۳‌دلار در هر بشکه رسید.

تقریباً همه بورس‌های آسیا در روز سه‌شنبه سقوط کردند و این امر بر بازار نفت نیز تاثیر گذاشت. زیرا بازار نفت به عملکرد بازارهای سهام به عنوان معیاری از خوش‌بینی اقتصادی و در نتیجه آن تقاضا برای نفت می‌نگرند.

روز دوشنبه قیمت نفت برای نخستین ‌بار طی ۱۰ ماه گذشته رقم ۷۵دلار را ثبت کرد اما سپس دچار کاهش شد و در رقم ۳۷/۷۴‌دلار در هر بشکه ثابت شد. به‌رغم خوش‌بینی در مورد بهبود از رکود اقتصادی، تحلیل‌گران براین باورند که تقاضا برای انرژی ضعیف باقی می‌ماند و تقاضای فصلی کمتر برای بنزین به دلیل پایان تعطیلات تابستان ضعف تقاضا را بدتر خواهد کرد. در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه سپتامبر به ۰۴/۲‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۹۰۲۰/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۸۹۷/۲‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن قیمت نفت خام برنت ۶۲/۷۳دلار در هر بشکه معامله شد.