فارس - به دنبال ظهور نشانه‌هایی مبنی بر بهبود شرایط اقتصادی جهان‌‌، میزان تقاضای کالاهای صنعتی در ۱۶ کشور منطقه یورو طی ماه ژوئن بیش از ۱/۳درصد افزایش یافت. این برای نخستین بار از ماه مارس است که میزان تقاضای کالاهای صنعتی در منطقه یورو افزایش داشته است‌. در عین حال میزان سفارشات کالاهای صنعتی در اروپا طی ماه ژوئن یک سوم کمتر از بیشترین مقدار آن در فوریه ۲۰۰۸ است‌.

بر اساس این گزارش‌‌، میزان سفارشات صنعتی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا طی ماه ژوئن ۴/۰درصد کاهش یافت و این رقم طی ۱۲ ماه اخیر با افت چشمگیر ۲۴‌درصدی روبه‌رو شده است.

جیمز اشلی کارشناس ارشد موسسه بارکلی کاپیتال در این باره گفت‌‌، میزان تولیدات صنعتی منطقه یورو طی شش ماه دوم امسال بیش از پیش افزایش خواهد یافت . انتشار این خبر تاثیر مثبتی بر بازارهای بورس اروپا داشت و شاخص سهام در بازارهای پاریس‌‌، لندن و فرانکفورت افزایش یافت.

بیشترین میزان سفارشات مربوط به کالاهای سرمایه ای بوده و میزان تقاضای این نوع کالاها در منطقه یورو در این مدت بیش از ۶/۵درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش‌‌، شاخص قیمت مصرف کننده در منطقه یورو طی ماه جولای ۷/۰درصد کاهش یافت. نرخ بیکاری منطقه یورو نیز طی ماه جولای به بیش از ۴/۹درصد رسید. نرخ بیکاری اروپا در مدت مشابه سال قبل به ۵/۷درصد رسیده بود.

میزان سفارشات صنعتی در آلمان طی ماه جولای بیش از ۶/۴درصد رشد داشته است. ایرلند با رشد ۸/۱۴درصدی بیشترین پیشرفت را در جذب سفارشات صنعتی داشته است. میزان سفارشات صنعتی در اسپانیا و اسلوونی در این مدت به ترتیب ۱/۱ و ۹/۳درصد کاهش داشته است.

موسسه آمار اروپا یورو استات نیز اعلام کرد‌‌، میزان مازاد تجاری منطقه یورو طی ماه گذشته با دو برابر افزایش به بیش از ۶/۴میلیارد یورو رسیده است.