گروه بین‌الملل- روز دوشنبه شاخص‌ها تغییر اندکی داشتند زیرا سرمایه‌گذاران پس از چهار روز افزایش استراحت کردند. در ابتدای روز وال‌استریت با افزایش روبه‌رو شد اما افزایش شدید قیمت اوراق قرضه موجب فروش ارزان قیمت سهام شد. تحلیل‌گران پس از افزایش هفته گذشته شاخص‌ها که موجب افزایش ۳۷۰ واحدی شاخص میانگین صنعتی داوجونز شد انتظار یک وقفه را داشتند.

متخصصان بازار سهام هشدار داده بودند که روند صعودی بازار سهام با گزارش‌های این هفته در مورد اعتماد مصرف‌کننده و بخش مسکن مورد آزمایش قرار می‌گیرد. هم اکنون نشانه‌هایی از بهبود در بخش مسکن ظاهر شده است، اما مصرف‌کنندگان هنوز نشانه مثبتی از خود نشان نداده‌اند. بهبود اعتماد مصرف‌کننده و صرف هزینه یکی از عواملی است که می‌تواند به پایان دادن به رکود اقتصادی کمک کند. روز دوشنبه سهام بانک‌ها افزایش اولیه خود را از دست دادند و وضع متفاوتی پیدا کردند. علت این امر زیان بانک‌های منطقه‌ای بود. با افزایش زیان وام‌های مستغلات بازرگانی سرمایه‌گذارن نگران بودند که بانک‌های کوچک‌تر در ماه‌های آتی با مشکلات چشمگیر روبه‌رو شوند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳۲/۳واحد یا کمتر از ۱/۰‌درصد افزایش یافت و به ۲۸/۹۵۰۹ واحد رسید. این شاخص در ابتدای روز به اندازه ۸۲ واحد رشد کرده بود. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۵۶/۰واحد یا ۱/۰ درصد کاهش یافت و به ۵۷/۱۰۲۵واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز با ۹۲/۲‌واحد یا ۱/۰‌درصد کاهش به ۹۸/۲۰۱۷‌واحد رسید.

در دیگر معاملات شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۲۷/۱ واحد یا ۲/۰‌درصد سقوط کرد و به ۲۴/۵۸۰‌واحد رسید. روز سه‌شنبه بورس‌های جهان با کاهش روبه‌رو شدند و شاخص اصلی چین ۶/۲درصد سقوط کرد زیرا سرمایه‌گذاران پس از یک سری افزایش و انتظار برای نشانه‌های بیشتر از بهبود اقتصادی محتاطانه معامله کردند.

شاخص‌های شانگهای با کاهش روبرو شدند زیرا ون‌جیابائو نخست‌وزیر چین اعلام کرد چین با مشکلات جدیدی روبروشده است و پکن اقدامات محرک اقتصادی را ادامه خواهد داد چرا که بهبود فاقد یک زیربنای محکم است. در معاملات ابتدای روز در اروپا شاخص‌های آلمان، فرانسه و انگلستان هرکدام ۵/۰‌درصد سقوط کردند.شاخص میانگین نیکی ۲۲۵‌ژاپن ۶۹/۸۳ واحد یا ۸/۰‌درصد کاهش یافت و به ۳۶/۱۰۴۹۷‌واحد رسید. شاخص شانگهای کامپوزیت قبل از آن که مقداری از کاهش خود را جبران کند ۵‌درصد سقوط کرد. این شاخص سرانجام با ۶۳/۷۷‌واحد یا ۶/۲‌درصد کاهش به ۸۰/۲۹۱۵ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی ۷/۰‌درصد و بورس تایوان ۴/۰‌درصد سقوط کرد درحالی که شاخص سنسکس هندوستان ۳/۰‌درصد افزایش یافت.