گروه بین‌الملل- سرمایه‌گذاران پس از آنکه موجب افزایش بزرگ بازار سهام در طول ماه اوت شدند، نگران بودند که در آخرین روز این ماه اقتصاد دچار کاهش شود. روز دوشنبه شاخص‌ها در معاملاتی سب ک دچار کاهش شدند زیرا سقوط ۷/۶‌درصدی شاخص اصلی چین موجی از فروش را در سراسر جهان به راه انداخت و به این نگرانی افزود که شاخص‌ها از کاهش ۱۲ ساله در ماه مارس تاکنون بسیار سریع و بسیار زیاد رشد کرده‌اند.

شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ در ماه اوت ۴/۳‌درصد افزایش یافت. این ششمین افزایش متوالی ماهانه این شاخص بود. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ از اوایل ماه مارس تاکنون ۹/۵۰‌درصد رشد کرده است که بهترین شش ماه این شاخص از سال ۱۹۳۸ تاکنون به حساب می‌آید.

معاملات روز دوشنبه الگویی را دنبال کرد که بارها طی ماه اوت دیده شده بود. شاخص‌های آمریکا به همراه دیگر بورس‌های جهان پس از سقوط بورس شانگهای چین در پی نگرانی درباره اقتصاد این کشور، دچار کاهش شدند. اگر چین با مشکل مواجه شود مشکلات آن بر بهبود اقتصادی دیگر کشورها از جمله آمریکا تاثیر می‌گذارد.

در این میان سرمایه‌گذاران منتظر آغاز ماه سپتامبر بودند؛ ماهی که طی ۸۰ سال گذشته بدترین ماه بازار سهام بوده است و سپتامبر در حالی آغاز می‌شود که بسیاری از تحلیل‌گران این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا سرمایه‌گذاران خیلی زود به بهبود اقتصادی اطمینان پیدا نکرده‌اند؟ گزارش بخش تولید که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود و گزارش مشاغل در روز جمعه می‌تواند به افزایش شش ماهه وال‌استریت پایان دهد یا به افزایش بیشتر آن کمک کند.شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۹۲/۴۷ واحد یا ۵/۰‌درصد کاهش یافت و به ۲۸/۹۴۹۶ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۳۱/۸ واحد یا ۸/۰‌درصد سقوط کرد و به ۶۲/۱۰۲۰ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز با ۷۱/۱۹ واحد یا یک درصد کاهش به ۰۶/۲۰۰۹ واحد رسید.روز سه شنبه بورس‌های آسیا با افزایش شاخص اصلی چین اندکی افزایش یافتند زیرا سرمایه‌گذاران به چشم‌انداز بهبود اقتصادی جهانی اهمیت دادند.

پس از آنکه آمار نشان داد رشد تولید چین در ماه اوت تسریع شده است، بورس‌های آسیا وضع باثبات‌‌تری پیدا کردند.

شاخص شانگهای کامپوزیت ۹۸/۱۵ واحد یا ۶/۰‌درصد افزایش یافت و به ۷۲/۲۶۸۳ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ‌کنگ ۱۳۸ واحد یا ۷/۰‌درصد رشد کرد و به ۱۹/ ۱۹۸۶۲ واحد رسید. شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن نیز با ۵۳/۳۷ واحد یا ۴/۰‌درصد افزایش به ۰۶/۱۰۵۳۰ واحد رسید.