گروه بین‌الملل- روز جمعه قیمت نفت به حدود ۶۸‌دلار در هر بشکه رسید. زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار گزارش بی‌کاری در آمریکا بودند تا نشانه‌ای از بهبود اقتصادی بیابند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر به ۲۱/۶۸‌دلار در هر بشکه رسید. روز پنجشنبه ارزش قراردادها با ۹ سنت کاهش در رقم ۹۶/۶۷‌دلار ثابت شد.

قیمت نفت در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در حدود بشکه‌ای ۶۸‌دلار معامله شد زیرا معامله‌گران به دنبال نشانه‌های از قدرت اقتصادی آمریکا بودند.

وزارت کار آمریکا قرار است گزارش مشاغل در ماه اوت را منتشر کند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند نرخ بی‌کاری از ۴/۹‌درصد به ۵/۹‌درصد افزایش یافته باشد و پیش‌بینی می‌شود تعداد اخراج‌ها از ۲۴۷،۰۰۰ مورد به ۲۲۵،۰۰۰ مورد کاهش یافته باشد. جرالد ریگبی کارشناس انرژی می‌گوید «اگر آمار مشاغل خوب باشد قیمت نفت به بیش از ۷۰‌دلار بازمی‌گردد. اما هفته گذشته بازار نفت به بسیاری از اخبار اقتصادی مثبت اهمیت نداد.»در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه اکتبر به ۷۹/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۷۴/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۵۰/۲‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۳۳/۶۷‌دلار معامله شد.