گروه بین‌الملل- سرمایه‌گذاران پس از چهار روز کاهش شاخص‌ها به بازار سهام بازگشتند. زیرا این امید وجود داشت که گزارش کلیدی دولت درباره بی‌کاری ثابت خواهد کرد که اقتصاد در حال قدرتمند شدن است. روز پنجشنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۶۴ واحد افزایش یافت. این درحالی بود که این شاخص از روز جمعه گذشته تاکنون ۳۰۰ واحد کاهش یافته بود. بیشترین افزایش در نیم ساعت پایانی روز به دست آمد، به طوری که افزایش شاخص داوجونز دو برابر شد. زیرا برخی از معامله‌گران پیش از انتشار آمار مشاغل به خرید روی آوردند. اقتصاد نان پیش‌بینی می‌کنند نرخ بی‌کاری از ۴/۹‌درصد به ۵/۹‌درصد افزایش یابد درحالی که تعداد اخراج‌ها از ۲۴۷،۰۰۰ مورد به ۲۲۵،۰۰۰ مورد کاهش یابد. برخی از اقتصاددانان پیش‌بینی‌های خود را در هفته‌های اخیر افزایش داده‌اند اما پیش‌بینی‌های درخشان‌تر بازار سهام را نسبت به ناامیدی آسیب‌پذیرتر می‌کند.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد هفته گذشته تعداد افرادی که تقاضای دریافت مزایای بی‌کاری کرده‌اند ۴۰۰۰ نفر کاهش یافته و به ۵۷۰،۰۰۰ نفر رسیده است درحالی که تعداد افرادی که همچنان مزایای بی‌کاری دریافت می‌کنند افزایش داشته است. اقتصاددانان انتظار کاهش بیشتری را داشتند و این گزارش خاطرنشان کرد که بهبود در مشاغل دشوار خواهد بود.

گزارش خرده‌فروشان نشانه‌های بیشتری از مشکلات مصرف‌کنندگان را نشان داد. بسیاری از مصرف‌کنندگان بر کالاهای اساسی تمرکز کرده‌اند و برخی خرج کردن را آغاز کرده‌اند. هنوز فروش به طور کلی ضعیف است اما بسیاری از شرکت‌ها ازجمله شرکت گپ و شرکت عمده‌فروشی کاستکو نتایجی بهتر از حد انتظار سرمایه‌گذاران ثبت کردند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۹۴/۶۳ واحد یا ۷/۰‌درصد رشد کرد و به ۶۱/۹۳۴۴ واحد رسید. شاخص استاندارد‌اند پورز۵۰۰، ۴۹/۸ واحد یا ۹/۰‌درصد افزایش یافت و به ۲۴/۱۰۰۳ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز با ۱۳/۱۶ واحد یا ۸/۰‌درصد افزایش به ۲۰/۱۹۸۳ واحد رسید.

روز جمعه اکثر بورس‌های آسیا در معاملاتی محتاطانه افزایش یافتند زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار گزارش مشاغل آمریکا بودند تا چشم‌اندازی از بزرگ‌ترین اقتصاد جهان و مهم‌ترین بازار صادرات آسیا به دست آورند.

شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۶۹/۱۰۵ واحد یا ۵/۰‌درصد افزایش یافت و به ۳۷/۱۹۸۶۷ واحد رسید. شاخص استاندارد اندپورز استرالیا ۳/۷ واحد یا ۱/۰‌درصد رشد کرد و به ۹/۴۴۳۶ واحد رسید. در سرزمین اصلی چین شاخص شانگهای کامپوزیت با ۰۳/۶ واحد یا ۲/۰‌درصد افزایش به ۵۶/۲۸۵۱ واحد رسید. اما شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۵۳/۲۷ واحد یا ۳/۰‌درصد کاهش یافت و به ۱۱/۱۰۱۸۷ واحد رسید و شاخص کاسپی کره جنوبی نیز با ۳/۰‌درصد کاهش به ۹۰/۱۶۰۸ واحد رسید.