رفیعه هراتی- شاخص‌ها از سقوط اولیه بهبود یافتند و افزایش اندکی را ثبت کردند، زیرا معامله‌گران پولشان را به شرکت‌های مالی و خدمات رفاهی سرازیر کردند. شاخص‌های اصلی وال‌استریت در بالاترین سطح خود درحدود یک سال گذشته قرار دارند. در ابتدای روز دوشنبه شاخص‌ها دچار کاهش شدند، زیرا بورس‌های خارج از آمریکا به دلیل نگرانی از وقوع جنگ تجاری بین آمریکا و چین سقوط کردند. اما وال‌استریت از کاهش اولیه بهبود یافت زیرا سرمایه‌گذاران فرصت تزریق پول جدید به شاخص‌ها را غنیمت شمردند.

شرکت خدمات رفاهی ای‌ایی‌اس به افزایش بازار سهام کمک کرد، چراکه روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد شاخه سرمایه‌گذاری چین علاقه‌مند است سهمی از این شرکت را خریداری کند. تحلیل‌گران براین باورند که افزایش بازار سهام تحسین‌برانگیز است، زیرا شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ طی شش ماه ۱/۵۵‌‌درصد رشد کرده است. روز دوشنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳۹/۲۱‌واحد یا ۲/۰‌‌درصد افزیش یافت و به ۸۰/۹۶۲۶‌واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۶۱/۶‌واحد یا ۶/۰‌‌درصد رشد کرد و به ۳۴/۱۰۴۹‌واحد رسید. این بالاترین میزان این شاخص طی ۱۱ ماه گذشته بود. شاخص نسدک کامپوزیت با ۸۸/۱۰‌واحد یا ۵/۰‌‌درصد افزایش به ۷۸/۲۰۹۱‌واحد رسید. روز جمعه دولت آمریکا بر لاستیک‌های وارداتی از چین جریمه تجاری وضع کرد. دولت چین نیز به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. سرمایه‌گذاران نگران بودند این مناقشه تعرفه‌ای به بهبود اقتصادی آسیب وارد کند. این امر موجب شد شاخص‌ها در ابتدای معاملات با کاهش روبه‌رو شوند. نوسان روز دوشنبه به شدت با آشفتگی یک سال قبل تفاوت داشت. در آن زمان فروپاشی موسسه مالی لمان برادرز موجب سقوط ۵۰۰‌واحدی شاخص داوجونز در یک روز شد و بازار اعتبارات را که قدرت اقتصادی جهان است، مختل کرد.

در دیگر معاملات شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۴۴/۶‌واحد یا ۱/۱‌‌درصد افزایش یافت و به ۰۳/۶۰۰‌واحد رسید. پس از آن که سرمایه‌گذاران در وال‌استریت به تنش تجاری بین آمریکا و چین اهمیت ندادند روز سه‌شنبه بورس‌های آسیا با افزایش روبه‌رو شدند. شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۵۶/۱۵‌واحد یا ۲/۰‌‌درصد افزایش یافت و به ۶۲/۱۰۲۱۷‌واحد رسید. شاخص شانگهای ۲/۰‌‌درصد رشد کرد و به ۷۳/۳۰۳۳‌واحد رسید. شاخص استرالیا نیز ۲/۰‌‌درصد افزایش یافت. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ دچار نوسان شد و سرانجام با ۳۰/۹۹‌واحد یا ۵/۰‌‌درصد کاهش به ۹۰/۲۰۸۳۲‌واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی با۱/۱‌‌درصد افزایش روبه‌رو شد و به ۴۰/۱۶۵۳‌واحد رسید. شاخص سنسکس هندوستان نیز ۱/۱‌‌درصد رشد کرد و به ۹۱/۱۶۴۳۷‌واحد رسید.