گروه بین‌الملل- روز چهارشنبه همچنان که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا نگرانی در مورد کاهش تقاضا را افزایش داد، قیمت نفت به بشکه‌ای ۷۱‌دلار نزدیک شد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر به ۷۰/۷۰‌دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۰۷/۲‌دلار افزایش در رقم ۹۳/۷۰‌دلار ثابت شد.

قیمت نفت ماه‌ها است که در حدود ۷۰‌دلار در هر بشکه معامله شده است. زیرا در میان نشانه‌های بهبود اقتصاد جهانی تقاضا برای بنزین ضعیف مانده است.

روز سه‌شنبه گزارش ضرب‌آهنگ مصرف مسترکارت نشان داد که متوسط چهار هفته مصرف بنزین در آمریکا در هفته منتهی به جمعه گذشته در نهمین هفته کاهش متوالی، ۲/۳‌درصد کاهش یافته است.

موسسه نفت آمریکا در اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش داشته است. ذخایر نفت ۶۳۱،۰۰۰ بشکه افزایش یافته است، درحالی که تحلیل‌گران انتظار ۰/۳‌میلیون بشکه کاهش را داشتند. کاهش ارزش‌دلار به افزایش قیمت نفت کمک کرده است. روز چهارشنبه ارزش‌دلار در برابر یورو کاهش یافت.در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه اکتبر به ۷۷/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۷۶/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۴۴/۳‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. قیمت هر بشکه نفت خام برنت نیز به ۴۸/۶۹ دلار رسید.