گروه بین‌الملل- روز دوشنبه اکثر شاخص‌ها در وال‌استریت دچار کاهش شدند زیرا افزایش ارزش دلار موجب سقوط قیمت کالا شد و نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد افزایش شش ماهه بازار سهام بیشتر شد. افزایش ارزش دلار موجب کاهش قیمت کالاهایی همچون نفت و طلا شد که این امر بر ارزش سهام شرکت‌های انرژی و مواد تاثیر گذاشت. شاخص میانگین صنعتی داوجونز در معاملات صبح ۹۴ واحد سقوط کرد اما سرانجام با ۴۱ واحد کاهش روز را به پایان رساند. افزایش ارزش سهام شرکت‌های بهداشت و درمان به بازار سهام کمک کرد کاهش اولیه را تا حدی جبران کند و برنامه شرکت دل برای خرید شرکت اطلاعات تکنولوژی پروت سیستمز به مبلغ ۹/۳میلیارد دلار موجب شد سرمایه‌گذاران به خرید سهام بخش تکنولوژی روی آورند. بازار سهام به پیش‌بینی یک گروه‌ تحقیق خصوصی درمورد فعالیت اقتصادی واکنش متفاوتی نشان داد. مرکز کانفرنس بورد شاخص معیار اقتصادی پیشتاز خود را در ماه اوت ۶/۰درصد افزایش داد. این رقم اندکی کمتر از ۷/۰‌درصد افزایش پیش‌بینی شده توسط اقتصاددانان بود. اما به اندازه کافی خوب بود که سخنان برنانکه را مبنی بر پایان رکود اقتصادی تایید کند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳۴/۴۱ واحد یا ۴/۰‌درصد سقوط کرد و به ۸۶/۹۷۷۸ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۶۸/۳ واحد یا ۳/۰‌درصد کاهش یافت و به ۶۶/۱۰۶۴ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت ۱۸/۵ واحد یا ۲/۰‌درصد افزایش یافت و به ۰۴/۲۱۳۸ واحد رسید.

در دیگر معاملات شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۹۱/۱ واحد یا ۳/۰‌درصد کاهش یافت و به ۹۷/۶۱۵ واحد رسید. روز سه‌شنبه بورس‌های آسیا اندکی افزایش یافتند. زیرا این امید وجود داشت که اقتصادهای این منطقه به بهبود اقتصادی جهان کمک کنند. اما معاملات در آسیا سبک بود زیرا بورس ژاپن و بورس‌های چند کشور دیگر به مناسبت تعطیلات بسته بودند. بانک توسعه آسیا روز سه‌شنبه پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را برای چین، هندوستان و به طور کلی کشورهای درحال توسعه آسیا افزایش داد. این امر موجب افزایش شاخص‌ها در آسیا شد. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۲۹/۲۲۸ واحد یا ۱/۱‌درصد افزایش یافت و به ۱۴/۲۱۷۰۱ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی ۳۸/۲۳ واحد یا ۴/۱‌درصد افزایش یافت و به ۸۸/۱۷۱۸ واحد رسید. شاخص سنسکس هندوستان نیز ۹/۰‌درصد رشد کرد. بورس شانگهای ۳/۲‌درصد سقوط کرد اما بورس‌های تایلند و سنگاپور با افزایش روبه‌رو شدند.