گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت به ۷۸ دلار در هر بشکه نزدیک شد. زیرا سرمایه‌گذاران به ارقام جدید بخش تولید و ساخت و ساز آمریکا به عنوان نشانه‌ مثبتی از بهبود اقتصادی نگریستند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه دسامبر به ۵۵/۷۷‌دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۱۳/۱‌دلار افزایش در رقم ۱۳/۷۸‌دلار ثابت شده بود. سرمایه‌گذاران در بخش نفت از نشانه‌های قدرت اقتصادی آمریکا دلگرم شدند چراکه بهبود اقتصادی در آمریکا می‌تواند تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

روز دوشنبه موسسه مدیریت عرضه اعلام کرد فعالیت تولیدی آمریکا در ماه اکتبر با سریع‌ترین آهنگ در بیش از سه سال گذشته افزایش داشته است. وزارت بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرد هزینه ساخت و ساز در ماه سپتامبر بهتر از حد انتظار بوده است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت نفت کوره به ۰۲/۲‌دلار در هر گالن رسید. بنزین برای تحویل در ماه دسامبر ۹۷/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه دسامبر به ۷۶/۴‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۰۶/۷۶‌دلار در هر بشکه معامله شد.