ایرنا - بانک مرکزی استرالیا برای دومین بار طی دو ماه اخیر، به عنوان اولین کشور از اعضای گروه ۲۰، نرخ بهره بانکی را افزایش داد. شبکه خبری سی.ان.ان روز سه شنبه با اعلام این خبر، افزود: بانک مرکزی استرالیا ، نرخ بهره بانکی را با ۲۵‌صدم درصد افزایش از ۲۵/۳ درصد به ۵/۳ درصد رساند. سی.ان.ان گفت: بانک مرکزی استرالیا با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر پایان یافتن خطر بحران مالی جهان در ماه گذشته و در پی ارائه بسته‌های کمک اقتصادی دولت برای مهار تورم و بحران مالی بوجود آمده، به عنوان اولین کشور از کشورهای صنعتی و پیشرفته اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی کرد.

بنابراین گزارش، بانک مرکزی استرالیا اولین بار در ششم اکتبر و دومین بار سوم نوامبر ( امروز) نرخ بهره بانکی در این کشور را افزایش داد. این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا به مدت یک سال است که برای مقابله با بحران اقتصادی نرخ بانکی خود را همچنان نزدیک به صفر درصد (۲۵/۰ بیست و پنج صدم درصد) پایین نگاه داشته است. بنابرگزارش‌ها، بانک مرکزی اروپا و انگلیس نیز نرخ بهره بانکی را زیر یک ۱.۵درصد پایین نگاه داشته‌اند.

بسیاری از بانک‌های مرکزی جهان در پی بحران اقتصادی جهان طی سال گذشته به عنوان یکی از راهکارهای مهار این بحران، ناگزیر به پایین آوردن نرخ بهره بانکی خود شدند.