گروه بین‌الملل- پس از آن که کاهش غیرمنتظره میزان ذخایر نفت آمریکا نشان داد ممکن است تقاضا برای نفت بهبود یابد، روزچهارشنبه قیمت نفت به بیش از ۷۹‌دلار در هر بشکه رسید.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه دسامبر به ۴۹/۷۹‌دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۲۴ سنت افزایش در رقم ۱۴/۷۹‌دلار ثابت شد.

اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا اعلام کرد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت آمریکا به طور غیرمنتظره کاهش یافته است. ذخایر نفت آمریکا ۴/۴میلیون بشکه کاهش داشته است درحالی که پیش‌بینی تحلیل‌گران ۲/۱میلیون بشکه افزایش بود.

قیمت نفت بیش از یک ماه است که در محدوده ۷۹‌دلار نوسان دارد چرا که سرمایه‌گذاران آمار اقتصادی متفاوتی از آمریکا دریافت می‌کنند.

شرکت‌های هوم دیپوت، ساکس و تارگت نتایج درآمدی بهتر از حد انتظاری را برای فصل سوم ثبت کردند. معامله‌گران در مرحله بعد فصل خرید تعطیلات را بررسی خواهند کرد تا نشانه‌ای از بهبود اعتماد مصرف‌کنندگان بیایند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک بهای نفت کوره به ۰۶/۲‌دلار در هر گالن رسید. بنزین برای تحویل در ماه دسامبر ۰۲/۲‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه دسامبر به ۵۷/۴‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۳۴/۷۹‌دلار در هر بشکه معامله شد.