امارات همچنان به خرید تسلیحاتی ادامه می‌دهد

ایرنا - در جریان نمایشگاه هوایی دبی، مقامات امارات متحده عربی، اقدام به خرید ۸۱۵‌میلیون درهم (۲۲۲‌میلیون دلار) تجهیزات نظامی کردند. نمایشگاه بین‌المللی هوایی دبی با حضور ۹۰۰ شرکت از روز یکشنبه گذشته کار خود را آغاز کرده است. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هواپیمایی در بخش‌های نظامی و غیر نظامی ارایه شده است.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه بخش تجارت این نمایشگاه، دولت امارات روز سه‌‌شنبه طی قراردادی برای تقویت نیروی هوایی خود اقدام به خرید دو هواپیمای نظامی از پیشرفته‌ترین تسلیحات دفاع هوایی از یک شرکت سوئدی کرد.

به گفته مقامات اماراتی، با ورود این تسلیحات، نیروی هوایی امارات در برابر حملات احتمالی هوشیارانه‌‌تر و ایمن تر عمل خواهد کرد. این نخستین تسلیحات خریداری شده در نوع خود توسط امارات است که برای جهت یابی تنها بر سیستم‌های مستقر در زمین تکیه دارد.

این هواپیماهای نظامی پیش از این کارایی خود را در نیروهای نظامی سوئد و پاکستان ثابت کرده اند.

در نمایشگاه هوایی دبی روز سه‌‌شنبه بیش از هفت میلیارد دلار قرارداد و تفاهمنامه خرید تجهیزات نظامی و غیرنظامی توسط شرکت‌های تولید کننده و متقاضیان این تجهیزات بسته شد. دولت امارات در نمایشگاه نظامی ابوظبی که سال گذشته برگزار شد، نیز بیش از شش میلیارد دلار تجهیزات مختلف نظامی از جمله جنگنده‌های «رافائل» از فرانسه خریداری کرده بود.