گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت به حدود ۷۸ دلار در هر بشکه رسید. زیرا این نگرانی که مشکل بدهی دبی به بهبود اقتصاد جهانی لطمه خواهد زد فروکش کرد. در معاملات بورس نیویورک بهای نفت خام آمریکا به ۸۶/۷۷ دلار در هر بشکه رسید. روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۲۳/۱ دلار افزایش در رقم ۲۸/۷۷ دلار ثابت شد. در لندن نفت خام برنت بشکه‌ای ۱۲/۷۹ دلار معامله شد. روز دوشنبه شرکت دولتی دبی ورلد جزئیات برنامه تجدیدساختار حدود ۲۶ میلیارد دلار از بدهی‌های خود را اعلام کرد. کارستن فریتچ تحلیل‌گر کامرز بانک می‌گوید: «نگرانی درمورد دبی محو شده است. یک بار دیگر علت افزایش قیمت نفت بهبود بازارهای مالی، کاهش ارزش دلار و افزایش بازارهای سهام است.»

قیمت نفت نسبت به ۳۳ دلار در دسامبر گذشته افزایش داشته و طی دو ماه گذشته در محدوده ۷۰ دلار تا ۸۲ دلار معامله شده است. با توجه به میزان بالای ذخایر نفت برخی از تحلیل‌گران براین باورند که دلایل اندکی وجود دارد تا قیمت نفت را به بیش از این محدوده افزایش دهد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت گاز طبیعی به ۷۳/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. بنزین ۰۲/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت نفت کوره به ۰۶/۲ دلار در هر گالن رسید.