گروه بین‌الملل- نشانه‌هایی مبنی براین که اقتصاد آمریکا به راستی درحال قدرتمند شدن است، در سرمایه‌گذاران موجی از خوش‌بینی به وجود آورد و موجب افزایش شدید شاخص‌ها در وال‌استریت شد. روز سه‌شنبه به دلیل گزارش‌های مثبت درآمدی و معامله شرکت‌ها شاخص میانگین صنعتی داوجونز حدود ۱۷۰ واحد افزایش یافت. سرمایه‌گذاران که در هفته‌های اخیر در مورد مشکلات اقتصادی خارج از آمریکا نگران بودند، توانستند برای مدتی نگرانی خود را کنار بگذارند و بر اقتصاد داخلی تمرکز کنند. ارزش دلار سقوط کرد زیرا سرمایه‌گذاران نیازی ندیدند پولشان را در دارایی‌های امن سرمایه‌گذاری کنند. قیمت نفت، طلا و دیگر کالاها به همراه شاخص‌ها افزایش یافت و ارزش سهام شرکت‌های تکنولوژی و مواد با افزایش روبه‌رو شدند.

گزارش درآمدی خوب بانک بارکلیز، از بانک‌های عمده اروپایی، موجب آسودگی خاطر سرمایه‌گذاران شد. بهبود در بانک‌های اروپایی نسبت به بانک‌های آمریکایی کندتر بوده است و سرمایه‌گذاران بهبود اقتصادی در بانک بارکلیز را به عنوان نشانه‌ای دلگرم‌کننده در نظر گرفتند. در آمریکا شرکت کرفت فودز و خرده‌فروشی پوشاک آبرکرومبی‌اند فیچ درآمدهایی را گزارش دادند که مطابق با پیش‌بینی‌ها بود و شرکت داروسازی مرک‌اند کو اعلام کرد سود این شرکت پس از آن که شرکت شرینگ پلاو را خریداری کرده است، افزایش یافته است.

در این میان سیمون پراپرتی گروپ، بزرگ‌ترین کمپانی دارنده مرکز خرید در آمریکا، پیشنهاد خرید رقیب مشکل دار خود یعنی جنرال گروث پراپرتیز را به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار مطرح کرد. جنرال گروث سال گذشته اعلام ورشکستگی کرد. این پیشنهاد نشان‌دهنده آن است که کسب‌وکارها اعتماد بیشتری به اقتصاد پیدا کرده‌اند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۶۷/۱۶۹ واحد یا ۷/۱ درصد افزایش یافت و به ۸۱/۱۰۲۶۸ واحد رسید. شاخص استاندارد‌اند پورز ۵۰۰، ۳۶/۱۹ واحد یا ۸/۱ درصد رشد کرد و به ۸۷/۱۰۹۴ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز با افزایش ۶۶/۳۰ واحدی یا ۴/۱ درصدی روبه‌رو شد و به ۱۹/۲۲۱۴ واحد رسید. به دلیل اعتماد مجدد سرمایه‌گذاران به اقتصاد آمریکا و فروکش کردن نگرانی‌ها درمورد یونان، روز چهارشنبه بورس‌های جهان افزایش یافتند. اغلب بورس‌های اروپا و آسیا با افزایش روبه‌رو شدند و بورس‌های چین و تایوان به مناسبت سال نو چینی تعطیل بودند. در آغاز معاملات در اروپا شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۷/۰ درصد، شاخص داکس آلمان ۹/۰ درصد و شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۲/۱ درصد رشد کرد.

در آسیا شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۵۸/۲۷۲ واحد یا ۷/۲درصد جهش کرد و به ۸۳/۱۰۳۰۶ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ نیز ۳۲/۲۶۵ واحد یا ۳/۱ درصد رشد کرد و به ۰۱/۲۰۵۳۴ واحد رسید. شاخص کاسپی کره‌جنوبی ۳۸/۲۶ واحد یا ۷/۱ درصد افزایش یافت و به ۴۳/۱۶۲۷ واحد رسید.