گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت به کمتر از ۸۰ دلار در هر بشکه رسید. زیرا سرمایه‌گذاران در این فکر بودند که آیا تقاضای متزلزل نفت در آمریکا افزایش ۱۴ درصدی قیمت نفت را طی سه هفته گذشته توجیه می‌کند یا خیر. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه آوریل به ۰۵/۷۹ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۲۵ سنت افزایش در رقم ۳۱/۸۰ دلار ثابت شد.

به دلیل خوش‌بینی سرمایه‌گذاران مبنی براین که اقتصاد جهانی کاملا از رکود بهبود خواهد یافت، قیمت نفت نسبت به بشکه‌ای ۵۹/۶۹ دلار در پنجم فوریه افزایش یافته است. اما ذخایر روبه رشد نفت، بنزین و گازوئیل در آمریکا نشان‌دهنده این است که تقاضا در این کشور ضعیف باقی می‌ماند. برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای نفت در آمریکا و ژاپن به تدریج با رشد اقتصادی همراه می‌شود و موجب افزایش قیمت‌ها می‌گردد.

موسسه مالی گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد «تداوم رشد در دو اقتصاد بزرگ پیشرفته جهان نشان می‌دهد بهبود اقتصادی همچنان ادامه دارد. پیش‌بینی می‌کنیم روند دهه گذشته تقاضا برای نفت ژاپن شکسته می‌شود و درسال ۲۰۱۰ تقاضا رشد خواهد کرد.» در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مارس بهای نفت کوره به ۰۴۵/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۰۸۷/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۸۸/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۴۹/۷۷ دلار معامله شد.