گروه بین‌الملل- روز دوشنبه افزایش چهار روزه وال‌استریت متوقف شد و پس از آن که شرکت‌های مربوط به مصرف‌کنندگان در مورد رشد اقتصادی چشم‌انداز محتاطانه‌ای را ارائه کردند شاخص‌ها اندکی کاهش یافتند. شرکت‌های لوز و کمپبل سوپ، درآمدهای بیشتری را گزارش دادند اما به سرمایه‌گذاران خاطرنشان کردند که بهبود وضع اقتصادی مصرف‌کنندگان احتمالا کند خواهد بود. این امر موجب شد بازارسهام که به دلیل نشانه‌های قوی‌تر اقتصادی افزایش داشته است دچار نوسان شود.

شرکت لوز اعلام کرد سود این شرکت در فصل چهارم ۲۷ درصد افزایش داشته است چراکه این شرکت هزینه‌ها را کاهش داده و با افزایش فروش جزئی روبه‌رو شده است. نتایج شرکت لوز که فروشنده مصالح ساختمانی است مطابق با پیش‌بینی تحلیل‌گران بود و این شرکت پیش‌بینی کرد با بهبود بازار مسکن فروش رشد خواهد کرد. اما پیش‌بینی درآمدی فصل نخست این شرکت کمتر از حد انتظارات بود.

سود دومین فصل مالی شرکت کمپبل سوپ نیز مطابق با پیش‌بینی‌ها بود چراکه کاهش هزینه‌ها فروش پایین در آمریکا را جبران کرد. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۹۷/۱۸ واحد یا ۲/۰ درصد کاهش یافت و به ۳۸/۱۰۳۸۳ واحد رسید. شاخص استاندارد‌اند پورز ۵۰۰، ۱۶/۱ واحد یا ۱/۰ درصد افت کرد و به ۰۱/۱۱۰۸ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز ۸۴/۱ واحد یا ۱/۰ درصد سقوط کرد و به ۰۳/۲۲۴۲ واحد رسید.

با کاهش ارزش دلار درمیان این اطمینان که آمریکا به منظور بهبود اقتصادی این کشور نرخ بهره وام‌گیری را پایین نگه خواهد داشت، روز سه‌شنبه اغلب بورس‌های جهان با افزایش روبه‌رو شدند. اکثر بورس‌های آسیا که در ابتدای معاملات به دلیل کاهش روز دوشنبه وال‌استریت سقوط کردند در اواخر روز با افزایش روبه‌رو شدند و بورس‌های اروپا نیز رشد کردند.

سرمایه‌گذاران در انتظار اظهارات رییس فدرال رزرو آمریکا بن برنانکه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بودند. اظهارات وی برنامه‌های بانک مرکزی آمریکا برای توقف اقدامات اضطراری حمایت اقتصادی و افزایش نرخ بهره وام‌گیری را روشن می‌کند. در آغاز معاملات در اروپا بورس‌های انگلستان، آلمان و فرانسه هرکدام حدود ۶/۰ درصد افزایش یافتند. در یونان اعضای اتحادیه کارگری در مخالفت با سیاست‌های اقتصادی و سیاسی دولت معاملات بورس را متوقف کردند. اما مقامات بورس اعلام کردند معاملات آن‌لاین به طور معمول انجام گرفت. در آسیا شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن برخی از کاهش ابتدای معاملات را جبران کرد اما با افت ۳۷/۴۸ واحدی یا ۵/۰ درصدی روبه‌رو شد و به ۱۰/۱۰۳۵۲ واحد رسید. بورس هنگ‌کنگ ۲/۱ درصد افزایش یافت و به ۰۰/۲۰۶۲۳ واحد رسید. بورس‌های کره‌جنوبی و هندوستان ۱/۰ درصد رشد کردند.