گروه بین‌الملل- روز جمعه گزارش درآمدی مثبت شرکت گوگل موجب افزایش شاخص‌های بخش تکنولوژی شد اما دیگر شاخص‌ها به دلیل نگرانی از مشکل ضبط مسکن توسط بانک‌ها دچار کاهش شدند. افزایش ۱۱ درصدی ارزش سهام شرکت گوگل موجب شد شاخص نسدک کامپوزیت که مربوط به بخش تکنولوژی است بیش از یک درصد رشد کند. هر سه شاخص عمده وال‌استریت طی هفته افزایش یافتند.

در ابتدای معاملات شاخص‌ها با افزایش روبه‌رو شدند زیرا بن‌ برنانکه رییس فدرال رزرو آمریکا تصریح کرد بانک مرکزی آماده است برای تقویت بهبود اقتصادی اقدامات بیشتری را انجام دهد. اظهارات برنانکه تاییدی بود بر این مطلب که بانک مرکزی آمریکا برای تقویت رشد اقتصادی خرید اوراق قرضه را از سر می‌گیرد.

اما این بارقه امید نتوانست نگرانی‌‌ها درمورد بانک‌‌ها را ازمیان ببرد. سرمایه‌گذاران نگران بودند که بانک‌هایی چون بانک آمریکا و جی‌پی مورگان چگونه جریان ضبط مسکن را حل خواهند کرد.

کاهش ارزش سهام این دو بانک به همراه سقوط ارزش سهام شرکت جنرال الکتریک موجب افت ۳۰ واحدی شاخص میانگین صنعتی داوجونز شد.

کاهش اندک شاخص اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان گزارش رشد فروش خرده‌فروشی و فعالیت تولیدی در نیویورک را خنثی کرد.

اقتصاددانانی که در نظرسنجی مرکز تامسون رویترز شرکت کرده بودند انتظار داشتند برآورد اولیه از شاخص اعتماد مصرف‌کننده در ماه اکتبر اندکی افزایش یابد. فروش خرده‌فروشی در ماه سپتامبر بیش از پیش‌بینی اقتصاددانان افزایش یافت. فعالیت تولیدی در نیویورک نیز در ماه اکتبر افزایش یافت. این امر نشان‌دهنده تداوم رشد فعالیت صنعتی در ماه‌های آتی است.

روز جمعه دولت آمریکا همچنین اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده که معیاری از تورم در سطح خرده‌فروشی است در ماه سپتامبر تنها ۱/۰ درصد رشد کرده است. بدون درنظر گرفتن قیمت غذا و انرژی، قیمت‌ها تغییری نداشتند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۷۹/۳۱ واحد یا ۳/۰ درصد سقوط کرد و به ۷۸/۱۱۰۶ واحد رسید. این درحالی بود که این شاخص در ابتدای روز به اندازه ۴۷ واحد رشد کرده بود.

شاخص داوجونز هفته را با افزایش ۵/۰ درصدی به پایان رساند. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۳۸/۲ واحد یا ۲/۰ درصد افزایش یافت و به ۱۹/۱۱۷۶ واحد رسید. این شاخص طی هفته یک درصد جهش کرد. شاخص نسدک کامپوزیت ۳۹/۳۳ واحد یا ۴/۱ درصد افزایش یافت و به ۷۷/۲۴۶۸ واحد رسید.

این شاخص افزایش ۸/۲ درصدی را طی هفته ثبت کرد. این افزایش شاخص نسدک مرهون جهش ۳۲ درصدی درآمد شرکت گوگل در فصل سوم بود. نتایج درآمدی این شرکت بسیار بیشتر از تخمین‌های تحلیل‌گران بود. ارزش سهام شرکت گوگل ۱۲/۱۱ درصد یا ۵۲/۶۰ دلار افزایش یافت و به ۴۵/۶۰۱ دلار رسید.