گروه بین‌الملل- نستور کرشنر، رییس‌جمهوری سابق آرژانتین که روز چهارشنبه در اثر سکته قلبی درگذشته بود، در زادگاهش در جنوب این کشور به خاک سپرده شد. به گزارش بی‌بی‌سی، کریستینا فرناندز کرشنر، همسر کرشنر، در حال حاضر رییس‌جمهوری آرژانتین است.

هزاران نفر در مراسم تشییع جنازه در شهر ریو گالگوس واقع در منطقه پاتاگونیا در جنوب آرژانتین، شرکت کردند.

پیش از آن نیز اعضای خانواده و نزدیکان متوفی یک مراسم وداع خصوصی برگزار کردند.

شماری از رهبران کشورهای آمریکای لاتین از جمله هوگوچاوز، رییس‌جمهوری ونزوئلا و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رییس‌جمهوری برزیل در مراسم تشییع جنازه حاضر شدند. این در حالی است که پیش از انتقال تابوت به زادگاه کرشنر، هزاران نفر از ساکنان بوئینس آیرس، پایتخت، به جسد وی ادای احترام کردند. کرشنر که هنگام مرگ ۶۰ سال داشت، در ماه سپتامبر به دلیل عارضه قلبی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. او به طور ناگهانی در بیمارستان شهر ال کالافاته، در جنوب آرژانتین در گذشت. همسر وی هنگام فوت، در کنارش بود. کرشنر بین سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ رییس‌جمهوری آرژانتین بود. برخی ناظران انتظار داشتند که او با وجود ناکامی‌های حزبش، در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۱ شرکت کند.

نستور کرشنر مانند همسرش، کریستینا فرناندز کرشنر از اعضای حزب پرونیست بود. حزب پرونیست بیشتر کرسی‌ها در دو رکن پارلمان آرژانتین را از دست داده است.

کرشنر در صحنه سیاسی آرژانتین هنوز فعال بود و عضویت در کنگره آرژانتین را حفظ کرده بود. او به علت عارضه قلبی در سال ۲۰۱۰ دو بار تحت جراحی قرار گرفته بود.