تغییر مدیریت «دوبی ورلد»

گروه بین‌الملل- حاکم دوبی رییس دوبی ورلد را که برای مدت طولانی در این سمت بود برکنار و به جای او رییس شرکت هواپیمایی امارات را منصوب کرد.

شیخ احمد بن سعید المختوم به عنوان رییس این شرکت بزرگ انتخاب شد. دارایی‌های این شرکت شامل بنادر، هتل و خرده‌فروشی بارنیز نیویورک است. شیخ احمد جایگزین سلطان احمد بن سلیمان شد. سلطان احمد موجب رشد فوق‌العاده دوبی ورلد شد اما همچنین موجب به بار آمدن بدهی‌های غیر قابل مدیریت شد.

در دوران ریاست بن سلیمان کسب و کار بنادر شرکت دوبی ورلد به چهارمین کسب و کار بزرگ بندری جهان تبدیل شد. او بر ساخت جزیره‌ای به شکل درخت نخل و نقشه جهان در دوبی نظارت کرد و سرمایه‌گذاری‌های خارجی شامل سرمایه‌گذاری در هتل‌های آمریکا و نیمی از پروژه‌های عظیم مستغلات در لاس وگاس انجام داد.

براساس این دستور حاکم دوبی دیگر افراد نزدیک به او در هیات‌مدیره شرکت دوبی ورلد حضور پیدا کردند. این افراد دست‌اندر کار حل مشکلات مالی دوبی بوده‌اند. ازجمله این افراد محمد الشیبانی رییس دادگاه حاکم و احمد حامد التایر رییس مرکز بانکداری مرکز بین‌المللی مالی دوبی هستند. شیخ احمد سابقه هدایت کسب و کارهای سودده را دارد. او به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی بین‌المللی امارات شناخته شده است. این شرکت به تازگی ۹۲۵ میلیون دلار سود به دست آورده است.

شیخ احمد گفت سمتش در این شرکت هواپیمایی تغییر نخواهد کرد اما از اظهار نظر بیشتر درمورد انتصابش در شرکت دوبی ورلد خودداری کرد. شرکت دوبی ورلد در راس شرکت‌هایی قرار دارد که با مشکل مالی مواجه هستند. این شرکت در اواخر سال گذشته درخواست تمدید مهلت بازپرداخت بدهی‌هایش را مطرح کرد.