گروه بین‌الملل- سرمایه‌گذاران در هفته جاری از آخرین روزهای باقی‌مانده سال‌جاری میلادی استفاده می‌کنند تا پیش‌بینی کنند چه شاخص‌هایی در سال ۲۰۱۱ عملکرد خوبی خواهند داشت. یکی از ویژگی‌های بارز سال ۲۰۱۰ همبستگی قوی بین دارایی‌های گوناگون بوده است. تغییرات دلار یا اوراق قرضه به اندازه دیگر عوامل اساسی همچون چشم‌انداز شرکت‌ها بر بازارسهام تاثیرگذار بوده است.

این رابطه محکم از آنجا ناشی شد که سرمایه‌گذاران بر عواملی همچون برنامه محرک اقتصادی فدرال رزرو، بحران بدهی در منطقه یورو و قدرت بهبود اقتصادی تمرکز کردند. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند این همبستگی در سال آتی کاهش خواهد یافت. این مساله موجب تفکیک بخش‌های مختلف می‌شود و به سرمایه‌گذاران فرصت‌های بیشتری می‌هد تا بهتر از بازار عمل کنند. نیکلاس کولاس کارشناس ارشد بازار از کانورج گروپ در نیویورک می‌گوید: «از نظر ساختاری وجود چنین همبستگی‌ای ناپایدار است زیرا امکان وجود تنوع را از بین می‌برد. تصور من بر این است که این همبستگی باید از میان برود زیرا سلامت بازارسرمایه با آن میسر نیست.»

بازارسهام تا پایان سال با نوسان همراه خواهد بود زیرا سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند دوباره جایگاه خود را در بازار پیدا ‌کنند. این هفته معاملاتی به دلیل تعطیلات کریسمس کوتاه‌تر است. در این هفته سرمایه‌گذاران با موجی از اخبار اقتصادی از جمله قرائت نهایی تولید ناخالص داخلی در فصل سوم، فروش مسکن موجود و نوساز برای ماه نوامبر و اعتماد مصرف‌کننده در ماه دسامبر روبه‌رو می‌شوند. سهامی که در سال‌جاری عملکرد خوبی داشته‌اند درحال حاضر با کاهش روبرو شده‌اند. این مساله نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران همچنان که به دنبال فرصت‌های تازه می‌گردند از سودی که تاکنون به دست آورده‌اند راضی هستند. ارزش سهام شرکت سلزفورس، یکی از شرکت‌های تشکیل دهنده شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ که بهترین عملکرد در سال‌جاری را داشته است، هفته گذشته با کاهش روبه‌رو شد و ۱/۸ درصد سقوط کرد. با این وجود ارزش سهام این شرکت در سال جاری ۸۵ درصد رشد داشته است. سرمایه‌گذاران در سال آتی همچنان بر روی سهام شرکت‌های تکنولوژی سرمایه‌گذاری خواهند کرد زیرا پیش‌بینی می‌کنند از صرف هزینه توسط شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان و همچنین از ترازنامه‌‌های قوی نفع خواهند برد. با توجه به این که بانک‌های بزرگ پرداخت سود سهام را از سال آینده ازسر می‌گیرند، سهام بخش مالی نیز برای برخی جذاب خواهد بود. اما برخی دیگر تردیدها درمورد اصلاحات مالی را مانعی در راه رشد ارزش سهام این بخش می‌دانند. این درحالی است که برخی از تحلیل‌گران اطمینان دارند پیشتازی بخش‌های صنعتی که کمتر جلب توجه می‌کنند در سال آینده ادامه خواهد یافت. این بخش‌ها از ابتدای سال ۲۰۱۰ تاکنون ۸/۲۲ درصد رشد داشته‌اند.