گروه بین‌الملل- دیروز، سه‌شنبه، قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۸۹ دلار رسید. این درحالی بود که سرمایه‌گذاران روند تعمیر خط لوله آلاسکا را بررسی می‌کردند. بسته شدن این خط لوله موجب کاهش تولید نفت در بزرگ‌ترین ایالت آمریکا شده است. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه فوریه به ۲۱/۸۹ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۲۲/۱ دلار افزایش در رقم ۲۵/۸۹ دلار ثابت شد. انتشار خبر بسته شدن خط لوله آلاسکا به دلیل نشت نفت از جایگاه نورث اسلاپ، موجب افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه شد. در شرایط عادی از این خط لوله روزانه بین ۶۲۰ هزار بشکه نفت منتقل می‌شود. تولید نفت از جایگاه نورث اسلاپ تا ۹۵ درصد کاهش یافت.

روز دوشنبه شرکت خدمات خط لوله آلاسکا اعلام کرد به منظور توقف نشت نفت یک لوله فرعی را جوشکاری کرده‌اند، اما این شرکت اعلام نکرد انتقال نفت از این خط لوله چه زمانی آغاز می‌شود.

مرکز هانوور کامرون در گزارشی عنوان کرد «اگر این خط لوله به زودی به شبکه برنگردد، تاثیر منفی آن بر پالایشگاه‌های وست کاست تشدید می‌شود.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه فوریه قیمت بنزین به ۴۵/۲ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۳۸/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد. در لندن نفت خام برنت ۵۰/۹۵ دلار در هر بشکه معامله شد.