خبرگزاری فارس - رییس‌جمهور روسیه بدون اشاره مستقیم به نام آمریکا اعلام کرد، برخی کشورها تلاش می‌کنند جهان را تک‌قطبی کرده و اراده خویش را بر سایر کشورها تحمیل کنند و روسیه با این سلطه‌جویی مخالف است. به گزارش روزنامه «گاز‌تا»، «ولادیمیر پوتین» در دیدار آرام و بی سر و صدای خود با «کارلوس پاپولیاس»، رییس‌جمهور یونان به طور غیرمنتظره‌ای باز هم به بیان سخنان بی‌پرده و جنجالی پرداخت.

وی تاکید کرد: برخی کشورها تلاش می‌کنند جهان را تک‌قطبی کرده و اراده خویش را بر سایر کشورها تحمیل کنند و مصالح سیاسی خویش را در حیات بین‌المللی دخالت دهند. به گفته وی، آیا این چیزی جز تمایلات امپریالیستی است؟

پوتین گفت: روسیه هرگز شروع‌کننده مسابقه تسلیحاتی جدید نخواهد بود و یادآور شد که اقدامات این کشور نباید موجب ترس و نگرانی کسی شود.

به نوشته این روزنامه، پوتین در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک که در مسکو شرکت برگزار شد با اشاره به مسئله پیمان نیروهای مسلح متعارف در اروپا، گفت: «پایگاه جدید نظامی در بلغارستان، یک پایگاه دیگر در رومانی، استقرار موشک‌های جدید رهگیر در لهستان و ایستگاه رادار در چک، چاره‌ای برای ما باقی نگذاشته است. ما نمی‌توانیم به طور یک‌جانبه مفاد این پیمان را رعایت کنیم».