ایسنا- براساس اعلام یک بیانیه در روزنامه «بریا» گروه جدایی طلب مسلح «‌اتا» دیروز اعلام کرد که به آتش‌بس «همیشگی» که در مارس گذشته اعلام شده بود، پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه اتا در بیانیه‌ای اعلام کرد شرط‌ها برای ادامه فرآیند مذاکره با دولت سوسیالیست اسپانیا اجرا نشده است. در بیانیه آمده است که از امروز ‌گروه اتا از سرزمین باسک درتمامی جبهه‌ها با سلاح دفاع خواهد کرد.

گروه اتا پیش‌تر نیز با انجام انفجار ۳۰ دسامبر پارسال در پارکینگ فرودگاه مادرید این آتش بس را نقض کرده بود، طی این انفجار دو اکوادوری کشته شدند که با توجه به این آمار کشته‌شدگان شمار قربانیان این مناقشه چهار‌ساله برای تبدیل شدن منطقه باسک به یک منطقه خود مختار به ۸۱۹تن رسید.

در همین حال، روزنامه ال‌پائیس نیز روز دوشنبه به نقل از منابع پلیس اسپانیا اعلام کرد که گروه اتا قصد دارد حملات قریب‌الوقوعی ترتیب دهد.

این روزنامه که رابطه نزدیکی با دولت سوسیالیست اسپانیا دارد، گزارش داد: پلیس گارد درون‌مرزی و سرویس اطلاعات اسپانیا به این موضوع پی برده‌اند که گروه اتا در حال آمادگی برای انجام اقدامات تروریستی در یک زمان کوتاه هستند. پلیس معتقد است که این حمله قریب‌الوقوع است.