نخستین کارخانه فولکس در هند احداث می‌شود

گروه بین‌الملل- هندوستان رفته‌رفته به مقصد صنایع بزرگ اروپایی تبدیل می‌شود. فولکس‌واگن به عنوان بزرگ‌‌ترین خودروساز اروپا قصد دارد نخستین کارخانه اتومبیل‌سازی خود را در هند احداث کند. به گزارش سفارت آلمان در دهلی نو این کارخانه در غرب استان ماهاراشترا راه‌اندازی خواهد شد و قرارداد نهایی آن امروز به امضای طرفین خواهد رسید. براساس طرح فولکس‌واگن این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۵۳۰میلیون دلاری احداث شده و تنها به تولید خودروهای سواری کوچک می‌پردازد. نخستین تولیدات این کارخانه از ابتدای سال ۲۰۰۹ به بازار خواهند آمد و پیش‌بینی می‌شود این واحد صنعتی برای ۲هزار و ۵۰۰نفر شغل ایجاد کند.

فکر ورود به بازار خودروسازی هند پس از آن ایجاد شد که آمارها نشان دادند فروش انواع خودرو در هند ۲۵درصد رشد داشته است. اقتصاد هند نیز از پویایی لازم برای پاگرفتن صنایع بزرگ برخوردار است. فولکس واگن دومین خودروساز آلمانی است که در ایالت ماهاراشترا دست به احداث کارخانه می‌زند. پیش از این اشکودا دیگر خودروساز آلمانی نیز به این ایالت آمده بود. کمپانی فولکس واگن اعلام کرده است قصد دارد هند را به یک مرکز منطقه‌ای برای احداث و عرضه خودروهای خود تبدیل کند. تولید خودروهای سواری کوچک نخستین فاز از این تصمیم است و در آینده انواع دیگر خودروهای تولیدی این کارخانه نیز در هند تولید خواهند شد.

این خبر در حالی منتشر شد که هفته پیش فولکس واگن اعلام کرد به تولید فولکس گلف در بروکسل مرکز بلژیک خاتمه خواهد داد. در صورتی که این کار انجام شود ۴هزار نفر شغل خود را از دست خواهند داد. این شرکت اعلام کرده به دلیل افزایش هزینه‌های مواد اولیه

به خصوص فولاد و آلیاژهای فلزی و همچنین افزایش دستمزد در اروپا دیگر تولید این خودرو در کارخانه بروکسل اقتصادی نیست. پیش‌بینی می‌شود بخشی از تاسیسات کارخانه فولکس در بلژیک به کارخانه هند منتقل شده و تولید گلف در این کشور ادامه پیدا کند.

از طرف دیگر فولکس واگن اعلام کرده که قصد تعطیل کردن کامل کارخانه بروکسل راندارد، بلکه برنامه‌های جدیدی برای این کارخانه قدیمی دارد. یکی از این برنامه‌ها تولید خودروهای آئودی در کارخانه بلژیک است. فولکس واگن کنترل برند آئودی را نیز در اختیار دارد.