گروه بین‌الملل- کسری بودجه آمریکا در ماه اوت نسبت به سال گذشته کاهش یافت، زیرا بهبود بازارکار موجب افزایش درآمدها شد. این مساله بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را به سمت کمترین کسری سالانه بودجه از سال 2008 تاکنون سوق می‌دهد.
به گزارش بلومبرگ، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد در ماه اوت پرداخت‌ها به اندازه ۹/۱۴۷ میلیارد دلار بیش از دریافتی‌ها بوده است. کسری بودجه در اوت سال ۲۰۱۲، ۵/۱۹۰ میلیارد دلار بود. در یازده ماه منتهی به سال مالی که در تاریخ ۳۰ سپتامبر پایان می‌یابد، کسری بودجه آمریکا ۳/۷۵۵ میلیارد دلار بود که کمترین میزان برای این دوره طی پنج سال گذشته به شمار می‌رود. سرعت گرفتن رشد اقتصادی و افزایش مالیات بر حقوق، دریافتی‌های دولت را افزایش داده و کاهش گسترده بودجه فدرال به همراه پرداخت کمتر مزایای بیکاری، هزینه‌ها را تحت کنترل درآورده است. این در شرایطی است که دفتر بودجه کنگره در ماه جاری اعلام کرد کسری بودجه برای کل سال مالی کمتر خواهد بود، زیرا پیش‌بینی می‌شود در ماه سپتامبر مازاد بودجه ثبت شود.
گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین نشان داد درآمدها در ماه اوت نسبت به همین ماه در سال گذشته ۶/۳ درصد افزایش یافته و به ۴/۱۸۵ میلیارد دلار رسیده است. هزینه‌ها نیز از ۴/۳۶۹ میلیارد دلار در سال گذشته به ۳/۳۳۳ میلیارد دلار رسیده است.