گروه بین‌الملل- معلمان یونانی از ادامه اعتصاب خود طی امروز، دوشنبه، و فردا، سه‌شنبه، خبر دادند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اعتصاب معلمان یونانی که از هفته گذشته و در اعتراض به قانون جدید کار در این کشور آغاز شده است همچنان ادامه دارد و بر اساس اعلام ترتیب‌دهندگان این اعتصابات، معلمان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری نیز اعتصاب خود را ادامه می‌دهند. بر اساس طرح ریاضت اقتصادی، یونان باید تعدادی از کارکنان ادارات را اخراج کند، اما با توجه به اینکه این اقدام اعتراضات زیادی را درپی دارد، دولت تصمیم گرفته است تا برای کم شدن تعداد کارکنان اخراجی، طرحی را به نام طرح جابه‌جایی اجرا کند.

این طرح به این معناست که پیش از اخراج، در صورت نیاز شرکت یا واحد تولیدی خاصی، کارکنان مازاد دیگر نهادها به این شرکت اعزام می‌شوند و تعداد باقی مانده از کار بیکار می‌شوند.

بر اساس برنامه‌های موجود، دولت یونان تا پایان سال جاری میلادی باید ۲۵۵ هزار نفر از کارکنان ادارات را اخراج یا جابه‌جا کند و در سال آینده باید ۱۵ هزار نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه شوند.

این درشرایطی است که نرخ بیکاری در یونان ۲۸ درصد ثبت شده و البته این رقم در میان جوانان یونانی بیشتر است.

اعتصاب و افزایش نرخ بیکاری در یونان در شرایطی است که این کشور در آستانه دریافت یک بسته جدید مالی به ارزش ۱۰۰ میلیارد یورو قرار دارد. این وام برای کمک به خروج این کشور از بحران مالی از سوی تروئیکا (صندوق بین‌المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا) به آتن ارائه می‌شود.