گروه بین‌الملل- انجمن صادرات صنایع هوافضا و دفاعی ترکیه اعلام کرد، صادرات دفاعی این کشور به رقم یک میلیارد دلار رسیده و از سال 2008 میلادی 43 درصد رشد داشته است.
به گزارش «ایسنا»،‌ به نوشته روزنامه حریت، لطیف آرال، رییس انجمن صادرات صنایع هوافضا و صنایع دفاعی ترکیه گفت: «هم‌اکنون میزان صادرات دفاعی ما به یک میلیارد دلار رسیده است و رشد صنایع دفاعی ترکیه در صادرات و تولید تجهیزات دفاعی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.»
وی با اشاره به این مساله که هدف ترکیه این است که تا سال ۲۰۲۳ میلادی رقم صادرات تجهیزات دفاعی را به ۵/۱ میلیارد دلار برساند، افزود: «سطح صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری سال ۲۰۰۸ میلادی هم‌اکنون به ۳/۱ میلیارد دلار رسیده است. ما هم‌اکنون یک سوم تولید این بخش را صادر می‌کنیم.»
رییس انجمن صنایع هوافضا و دفاعی ترکیه گفت: «ترکیه به کشوری تبدیل شده که هم‌اکنون قادر است بخش اعظمی از تجهیزات دفاعی خود را چون بالگرد، پهپادها، ناوها، هواپیماهای آموزشی و سیستم هدایت و رهگیری موشک ساخته و تولید کند و حتی به صادرات آنها بپردازد.»
آمریکا در راس فهرست ترکیه برای صادرات این تجهیزات قرار دارد و سپس کشورهای اتحادیه اروپا، شوروی سابق و خاورمیانه هستند. رییس این انجمن افزود، که سال ۲۰۱۳ میلادی سالی مهم برای همکاری با شرکت‌های کوچک و متوسط است. این بخش از سوی وزارتخانه‌های دفاع و اقتصاد ترکیه برای افزایش صادرات حمایت می‌شود.