گروه بین‌الملل- سیلویو برلوسکنی بنا به گفته وکیلش قرار است به جای بازداشت خانگی، کار اجتماعی را به عنوان مجازات خود انتخاب کند و این، معنی آن خواهد بود که او مجبور می‌شود کارهای تحقیرآمیزی نظیر جمع کردن آشغال و زدن چمن‌های پارک‌ها را انجام دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، وکیل سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا گفت که موکلش با انتخاب کار اجتماعی به جمع دیگر محکومان در انجام کارهای تحقیرآمیز نظیر کوتاه کردن چمن پارک‌ها، نقاشی دیوار مکان‌های سرپوشیده عمومی و یا جمع کردن آشغال خواهد پیوست.
این در شرایطی است که برلوسکونی به دلیل سنش نمی‌تواند مجازات حبس چهار ساله خود را که به اتهام تقلب مالیاتی دریافت کرده است و با وجود آنکه این مجازات به یک سال کاهش یافته است، بپذیرد. او به جای آن می‌تواند بازداشت خانگی یا کار اجتماعی را انتخاب کند. فرانچسکو کوپی، وکیل برلوسکنی در همین زمینه گفت: «ما تا چند روز دیگر درخواست رسمی را ارائه خواهیم داد، هر چند که این محکومیت کاملا ناجوانمردانه است.»
او تاکید کرد: «ما در کنار یکدیگر در حال جمع کردن اسناد لازم برای ارائه تقاضای خود به منظور کار اجتماعی به مقامات قضایی هستیم.»
او افزود: «ما همچنین نوع و سطح کاری را که در محدوده سنی برلوسکونی می‌تواند انجام شود، تعیین خواهیم کرد.» همچنین تیم حقوقی برلوسکونی قرار است تقاضا کند که کار اجتماعی او در شهر رم و نه در شهر میلان که زادگاه اوست انجام شود.