گروه بین‌الملل- تابوی حضور نمایندگان زن محجبه در پارلمان ترکیه شکست. به نوشته روزنامه تودیز زمان، پس از کش و قوس‌های فراوان برای حضور این زنان در پارلمان، در نهایت حزب عدالت و توسعه توانست راه را برای ورود این زنان به پارلمان باز کند. بر این اساس روز پنج‌شنبه، چهار نماینده زن که به تازگی از سفر حج بازگشته‌اند تصمیم گرفتند که با روسری در پارلمان ترکیه حضور پیدا کنند.
این ۴ نماینده همگی از حزب عدالت و توسعه هستند. آنها که از سه روز پیش هشدار داده بودند که با حجاب در جلسات حضور پیدا خواهند کرد، همین موضوع باعث شد تا نمایندگان خبرگزاری‌های مختلف برای ورود آنها ساعت‌های طولانی منتظر بمانند.
با این وجود حضور این زنان در پارلمان با تنش‌های فراوانی همراه شد و برخی از نمایندگان مخالف بلند فریاد می‌زدند که از مجلس بیرون بروید. حضور زنان محجبه در پارلمان ممنوع است. با این حال پس از اصلاحات اخیری که در خصوص حجاب در ترکیه رخ داد، حضور زنان محجبه در دانشگاه‌ها و ادارات دولتی آزاد شد. دو حزب حرکت ملی ترکیه و حزب جمهوری خلق به شدت از اصلاحات صورت گرفته انتقاد کرده‌اند و این موضوع را نشانه دوری اردوغان و حزب مطبوعش از دستاوردهای آتاتورک می‌دانند.