خلافت سایبری داعش

گروه جهان: فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده آمریکا حساب‌ توییتری خود را به حالت تعلیق درآورد. تعلیق حساب کاربری مربوط به فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده به این دلیل صورت گرفته که گروه تروریستی داعش توانسته حساب کاربری این سازمان را هک کند و با نشان دادن پرچم‌شان در «فوتو کاور» حساب توییتری‌شان خودی نشان دهد. در بخش عکس حساب توییتی آن نیز تصویر مردی دیده می‌شود که نقاب به چهره دارد و در پیغام روی متن آن نیز آمده است: «خلافت سایبری» و «عاشقت هستم داعش.» یک مقام امنیتی آمریکا ضمن تایید این مطلب گفت که آنها در پی اقدامات مناسب برای حل کردن این مشکل هستند. هکرها پیش از بسته‌شدن حساب توییتری فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده نوشتند: «خلافت اسلامی اینجا است. ما در کامپیوترهای شخصی شما خانه داریم. در هر پایگاه نظامی حضور داریم.»

پیش از این اف‌بی‌آی و سازمان امنیت NSA آمریکا هشدار داده بود که نیروهای آمریکایی، سربازان و افراد امنیتی این کشور باید حساب‌های کاربری خود را به حالت تعلیق درآورند. این هشدار پس از آن صادر شد که گروه مونیتورینگ NSA، اعلام کرده که گروه داعش به‌دنبال ردیابی نیروهای نظامی و امنیتی آمریکا است و قصد دارد از طریق شبکه‌های اجتماعی به هدف خود برسد. در این‌باره روز گذشته چنین هشدار مشابهی دوباره مشاهده شد و در یکی از توییت‌های هک شده فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده نوشته شده بود: «سربازان آمریکایی مراقب پشت‌سر خود باشید. ما داریم می‌آییم.»

گروه سایبری داعش روز گذشته پس از هک کردن حساب کاربری فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده در سایت توییتر، اقدام به انتشار عکس‌های شخصی سربازان آمریکایی کرد. همچنین آنها پاورپوینت‌هایی را که فرماندهی مرکزی آمریکا درمورد چین و کره‌شمالی طراحی کرده بودند در معرض دید بازدیدکنندگان این حساب توییتری گذاشتند. با وجود این، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، ضمن رد انتقاداتی که به دلیل نفوذ امنیتی در این حساب کاربری رخ داده گفت که هک کردن با نفوذ اطلاعاتی تفاوت‌های فراوانی دارد. آمریکا می‌گوید که با جدیت بالایی این مساله را دنبال خواهد کرد. اما سایت الجزیره گزارش می‌دهد که برخی از اطلاعات طبقه‌بندی شده آمریکا در این ماجرا لو رفته است.

این در حالی است که پیش از هک شدن توییتر فرماندهی مرکزی آمریکا، گروه هکری «آنانیمس» پس از حادثه شارلی ابدو به سایت‌هایی که از افراطیون حمایت می‌کنند، هشدار داده بود که منتظر حملات سایبری این گروه باشند. در ویدئویی که به همین مناسبت یکی از اعضای این گروه منتشر کرده به این گروه‌ها هشدار داده شد که تمامی فعالیت‌های آنها را در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی رصد خواهند کرد و سایت‌های آنها را مورد تهاجم قرار خواهند داد.