گروه جهان: ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست در میدان تل‌آویو تجمع کرده و خواستار کنار رفتن نتانیاهو شدند. جمعیت معترض خواستار برگزاری انتخابات ملی در ۱۷ مارس برای کنار گذاشتن نخست‌وزیر این رژیم شدند. پلیس هیچ آمار رسمی‌ای ارائه نداد اما رسانه‌ها تعداد جمعیت شرکت‌کننده را ۳۰ هزار نفر تخمین زدند که شعار «اسرائیل تغییر می‌خواهد» را روی پارچه‌نوشته‌ها حک کرده بودند. به گزارش الجزیره، سخنگوی اصلی این تجمع اعتراضی «مئیر داگان»، رئیس سابق موساد بود که به شدت عملکرد نتانیاهو و شخص او را مورد انتقاد قرار داده و او را فردی نامیده بود که «بزرگ‌ترین لطمات استراتژیک به اسرائیل را به بار آورده است.» معترضان فریاد می‌زدند: «بی‌بی تو شکست خوردی، برو خانه.» نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب دست راستی لیکود شانه به شانه حزب رقیب خود یعنی «اتحادیه صهیونیستی» که پیوندهایی با حزب کارگر دارد- و رهبری آن را «اسحاق هرزوگ» در دست دارد- پیش می‌رود. الجزیره می‌نویسد: نتانیاهو که به دنبال این است برای چهارمین دوره در قدرت حضور داشته باشد، مزیت‌های ‌اندکی دارد و متحدان پارلمانی‌اش دیگر شریک قابل اعتمادی برای او جهت تشکیل دولت ائتلافی نیستند. نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد حزب «اتحادیه صهیونیست» و ««لیکود» هر دو تاکنون توانسته‌اند ۲۳ درصد از کرسی‌های کنست را به دست آورند.

نتانیاهو برای کسب پیروزی، مسائل امنیتی را سر لوحه برنامه‌های خود قرار داده است اما معترضان با انتخاب داگان به‌عنوان سخنگوی خود با رویکرد نتانیاهو به چالش برخاسته‌اند. به نظر می‌رسد شکاف در جامعه اسرائیل و میان رهبران سیاسی این رژیم بر سر ابقا یا رفتن نتانیاهو تشدید شده است. بر همین اساس، معترضان همراستا با سیاست‌مداران و رهبران احزاب به انتقاد از عملکرد نتانیاهو برخاسته‌اند. داگان در سخنانی که علیه نتانیاهو ایراد کرد، می‌گوید: «نتانیاهو‌ ۶سال نخست‌وزیر بود و در این ۶ سال ما را در باتلاق فرو برد.» رهبر سابق موساد همچنین می‌گوید: «او منافع سیاسی و بقای سیاسی خود را در اولویت قرار داده و نتوانسته با فلسطینیان به یک صلح پایدار دست یابد.»

الجزیره در گزارشی می‌نویسد: نتانیاهو با سفر به آمریکا و سخنرانی در کنگره این کشور به دنبال فرافکنی و فرار از مشکلات داخلی است. این خبرگزاری می‌افزاید: نتانیاهو در داخل محبوبیت خود را از دست داده به‌گونه‌ای که رئیس سابق موساد علیه او برخاسته و تظاهرات داخلی هم قصد به زیر کشیدن او را دارد. بنابراین، « نتانیاهو‌ چاره را در گریز از داخل و فرار به سوی کنگره دید تا مشروعیت و محبوبیت داخلی را در کنگره آمریکا بجوید.»

«آرون دیوید میلر»، مشاور وزرای خارجه آمریکا در دوره‌های مختلف، در مورد رابطه اوباما و نتانیاهو می‌گوید: «رابطه اوباما و نتانیاهو خراب ترین و ناکارآمدترین رابطه‌ای است که تا کنون دیده‌ام.» جفری گلدبرگ در مقاله‌ای که برای «آتلانتیک» نوشته می‌گوید: «اوباما معتقد است رفتار نتانیاهو اسرائیل را به سوی انزوای کامل بین‌المللی می‌برد. به اعتقاد اوباما، اگر اسرائیل تنها دوست و متحد خود - آمریکا - را از دست بدهد، نابود خواهد شد... رفتار مقام‌های اسرائیل در بلند مدت تهدیدی است برای بقای این رژیم.»

«اتحادیه صهیونیست» یک ائتلاف چپ میانه در اسرائیل است. این حزب در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۴ از سوی «حزب کارگر» و «هاتنو» برای ایجاد یک فهرست انتخاباتی مشترک برای رقابت در بیستمین انتخابات کنست در ۱۷ مارس ۲۰۱۵ تاسیس شد. دو حزب کارگر و هاتنو در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴ توافق کردند تا یک جبهه مشترک شکل دهند. در واقع، این حزب تشکیل شد تا یک فهرست مشترک به نفع چپ‌میانه شکل دهند به این امید که بتوانند سی و چهارمین دولت را از آنِ خود کنند. «زیپی لیونی»، رهبر هاتنو، اعلام کرده که سایر احزاب هم می‌توانند بخشی از این ائتلاف مشترک باشند. لیونی و اسحاق هرزوگ (رهبر حزب کارگر) می‌گویند اگر این ائتلاف بتواند دولت بعدی را در دست بگیرد آنها به نوبت نخست‌وزیر خواهند شد: دو سال از ۴ سال مدت نخست‌وزیری را هرزوگ و دو سال بعد را لیونی بر عهده خواهد گرفت. حزب اتحادیه صهیونیست برای انتخابات ۲۰۱۵ دارای ۳۰ عضو است که برخی از چهره‌های معروف آن عبارتند از: ۱ - اسحاق هرزوگ ۲ - زیپی لیونی ۳ - عمیر پرتز ۴ - میکی روزنتال.