در حالی که نشانه‌های اندکی از دموکراسی در کره شمالی دیده نشده و تنها نامی از دموکراسی در این کشور وجود دارد، اما با وجود این روز یکشنبه از شهروندان این کشور خواسته شد که در رای‌گیری، عمومی در این کشور شرکت کنند. از آنها خواسته نشد تا گزینه‌ای را انتخاب کنند چرا که نامزدها از قبل از سوی کیم جونگ- اون انتخاب شده بودند. رای‌دهندگان برگه‌های رای را در حالی تحویل می‌دادند که هیچ نشانه‌ای در آنها دیده نمی‌شد.


گفته می‌شود این آرا، سفید به صندوق‌ها ریخته شد تا نمایندگان دولتی به خواست خود آنها را پر کنند. شهروندان این کشور به نامزدهایی رای دادند که نه آنها را دیده و نه می‌شناختند. آنها به نامزدهای از پیش تعیین شده رای دادند. «کیم کوانگ- جین»، یکی از پناهجویان کره‌ای می‌گوید: یکی از بزرگ‌ترین اقدامات حزب کمونیست «نمایش» است.


به گزارش سی‌ان‌ان، رای دادن برای افراد بالای ۱۷ سال در این کشور الزامی است. اگر کسی در رای دادن کوتاهی کند به اتهام خیانت به دولت محاکمه شده و تاوان سختی به دنبال خواهد داشت. کیم کوانگ- جین می‌افزاید: «شرکت نکردن توهینی سیاسی است. از این رو، جدی‌تر از جنایات اقتصادی در نظر گرفته می‌شود. این به آن معنا است که اگر کسی در رای دادن قصور ورزد به لحاظ سیاسی، علیه رژیم تلقی شده و با او مقابله می‌شود.»


سی‌ان‌ان می‌نویسد: کره‌شمالی از این رای‌دهی به‌عنوان نوعی سرشماری استفاده می‌کند تا اطمینان یابد که اولا تعداد شهروندانش به‌طور تقریبی چقدر است و دوم اینکه این شهروندان در کجا استقرار دارند. کیم می‌گوید: «قبل از رای دادن ما نمی‌دانیم به چه کسی رای می‌دهیم و فهرست را نمی‌توانیم کنترل ‌کنیم اما خودمان کنترل می‌شویم تا اطمینان حاصل شود که شرکت می‌کنیم.» روز رای دهی در کره‌شمالی تعطیلات عمومی است. در این روز سازمان‌هایی خاص مردم را به اجبار به رقص و آواز و پایکوبی بسیج می‌کنند. این گزارش می‌افزاید کره‌شمالی از این انتخابات به‌عنوان فرصتی تبلیغی بهره می‌برد. مقام‌های این رژیم می‌خواهند به دنیا نشان دهند که شهروندان این کشور «شاد» بوده و «حقوق دموکراتیک خود را به اجرا در می‌آورند و از کیم حمایت می‌کنند.»