گروه جهان: بسیار جوان است. لباسی مناسب پوشیده است. لاغر‌اندام و گردنی باریک دارد. او را در یک رستوران در کره‌جنوبی ملاقات کردیم. در حین صرف سوشی نیز با وی به گفت‌وگو پرداختیم. این جوان اهل کره‌شمالی می‌گوید: برای این، سوشی سفارش داده است، زیرا در کره‌شمالی غذای نایابی است. برای امنیت جان وی هم که شده است سی‌ان‌ان مجبور است از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این جوان خودداری کند. او می‌گوید: زمانی که در پیونگ یانگ بوده است، جزو طبقه حاکم محسوب می‌شد. شاید باید گفت او جزو مهم‌ترین فراری‌های چند وقت اخیر از پیونگ یانگ به حساب آید. او یک سال است که توانسته خود را به دنیای آزاد برساند.


این فراری که جزو محققان دانشگاهی پیونگ‌یانگ بوده، زمانی که در این کشور به سر می‌برد، با کره‌جنوبی نیز در ارتباط بوده است.

او به سی‌ان‌ان می‌گوید: هنوز شب‌ها با ترس و لرز به تختم می‌روم. ترس دارم که یک روز توسط نیروهای امنیتی پیونگ‌یانگ شکار شوم.

او به سی‌ان‌ان تاکید می‌کند به این دلیل حاضر به گفت‌وگو شده است تا یک پیغام به غرب بدهد. این فراری کره‌شمالی که حاضر نیست اسم خود را فاش کند بر این باور است که دولت «اون» از پدر و پدربزرگش بی‌ثبات‌تر است.

او می‌گوید: در سال 2013، زمانی که کیم جونگ اون، یک سال از قدرت گرفتنش گذشته بود، او دست به یک تسویه حساب داخلی زد و بیشتر اعضای حلقه نزدیک به خود را از بین برده است. فردی مثل جانگ سونگ تائک که نفر دوم این کشور به حساب می‌آمد را به اتهام خیانت اعدام کرد.

به گفته این فراری پدر اون هرگز نزدیکان خود را از بین نمی‌برد. او اگر با اعضای گروه نزدیک به خود اختلاف پیدا می‌کرد، در نهایت وی را تبعید یا زندانی می‌کرد. اما کیم جونگ اون حلقه نزدیک به خود را می‌کشد. زمانی که قرار بود تائک اعدام شود، تلویزیون دولتی این کشور درخصوص اعدام این‌گونه محکومیت وی را گزارش می‌دهد: «او یک کلاش و کلاهبردار است که از یک سگ هم کم‌ارزش‌تر است. او به آرمان‌های حزب خیانت کرده و مستحق اعدام است.»


این فراری می‌گوید: با اعدام تائک، کیم جونگ اون چهره واقعی خود را به مردم کره‌شمالی نشان داد.

این مقام سابق کره‌شمالی اعتقاد دارد: اعدام تائک نقطه آغازین پاکسازی حکومت توسط «اون» بوده است. او در این‌باره می‌گوید: من به جرات می‌توانم بگویم طبقه متوسط رو به بالای کره‌شمالی به کیم جونگ اون اصلا اعتقادی ندارد. من برای مدت‌های طولانی بود که به فکر فرار از کره‌شمالی بودم. زمانی که دیدم تائک اعدام شد، به خود نهیب زدم، هر چه زودتر خود را برای فرار باید آماده کنی تا از این جهنم روی زمین خلاص شوی. او به روش پر خطری از این کشور فرار می‌کند. اوم از سی‌ان‌ان قول گرفته است نحوه فرار وی را فاش نکند، زیرا جان وی به خطر خواهد افتاد. این مرد فراری البته تاکید می‌کند: اگر به دست نیروهای امنیتی کره‌شمالی کشته شود، بهتر از این است که به زادگاه خود بازگردد.


وی می‌گوید: پس از اینکه تائک اعدام شد و اون پاکسازی حلقه نزدیک به خود را در دستور کارش قرار داد، از نزدیک شاهد تغییراتی در رفتار طبقه بالای کره‌شمالی بوده‌ام. آنها در وحشت به سر می‌برند و هر روز نیز این وحشت در حال افزایش است.

البته تحقیقات پیمایشی نشان می‌دهد که از سال 2008 به این سو، به‌طور متوسط سالانه 100 نفر از این کشور گریخته‌اند. اما به تازگی تحقیقاتی که توسط دانشگاه سئول انجام گرفته حکومت در طبقه عامه از مقبولیت خوبی برخوردار است. بیشتر این فراری‌ها اذعان کرده‌اند که تقریبا 70 درصد مردم این کشور از حکومت اون حمایت می‌کنند.