نوع این صندوق سرمایه‌گذاری در سهام و با مدت فعالیت نامحدود است و پذیره‌نویسی آن به قیمت ثابت با ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری به میزان ۱۰ هزار ریال است. به گفته عضو هیات‌مدیره مشاور سرمایه‌گذاری معیار از ۹۹ میلیون واحد صندوق آوای معیار در روز نخست پذیره‌نویسی معادل ۶ میلیون و۷۸۵ هزار واحد آن توسط ۶۸۴ فرد حقیقی خریداری شد. شهاب‌الدین ادیب مهر، در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: از یکصد میلیون واحد تعریف‌شده برای صندوق آوای معیار به میزان یک میلیون واحد آن واحد سرمایه‌گذاری ممتاز است که ۵۰ درصد آن را مشاور سرمایه‌گذاری معیار دارد و ۵۰ درصد دیگر در اختیار اشخاص حقیقی وابسته به مشاور سرمایه‌گذاری معیار است.

وی با اشاره به این مطلب که تا ۲۵ تیرماه این پذیره‌نویسی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: ۹۲ میلیون واحد باقیمانده در روزهای آتی فرصت واگذاری دارند و بعد از اتمام پذیره‌نویسی، اقدام به دریافت مجوز تاسیس صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار خواهیم کرد. ادیب مهر یادآور شد: معاملات ثانویه واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، پس از اتمام پذیره‌نویسی و ثبت صندوق، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز می‌شود. دارندگان و متقاضیان خرید می‌توانند با مراجعه به کارگزاران عضو فرابورس اقدام به خرید یا فروش این واحدها کنند. فروش واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق پس از آغاز معاملات ثانویه صندوق ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام مراحل قانونی، معاملات ثانویه صندوق در نماد «آوا» قابل انجام است، تصریح کرد: مشاور سرمایه‌گذاری معیار در سابقه فعالیت خود عملکرد موفقی در موضوع سبدگردانی داشته و در حال حاضر صرفا در حوزه سبدگردانی دارایی تحت مدیریت این شرکت به بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بازارگردانی صندوق سرمایه‌گذاری آوای معیار نیز توسط مجموعه مشاور سرمایه‌گذاری معیار صورت خواهد پذیرفت که این موضوع می‌تواند به یکپارچگی و هماهنگی هرچه بیشتر بین مدیریت منابع و نقد شوندگی صندوق کمک کند که منافع آن به سرمایه‌گذاران خواهد رسید.