گفتنی است که میانگین‌های متحرک را می‌توان به‌عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی معرفی کرد. در صورت تایید شکسته‌شدن خط روند نزولی کوتاه‌مدت به سمت بالا می‌توان انتظار افزایش بیشتر قیمت‌ها در قالب اصلاح روند نزولی را داشت. این اتفاق توجه معامله‌گران و تحلیلگران را به صنعت بیمه جلب خواهد کرد و آنها با حساسیت بیشتری نوسانات این صنعت را دنبال می‌کنند. حضور قیمت در بالای چهار میانگین متحرک ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ روزه امیدها را نسبت به افزایش قیمت‌ها در حد معقولی نگه داشته است. البته میانگین‌های متحرک ۱۰، ۳۰، ۵۰ و ۷۵ روزه می‌توانند به‌عنوان مقاومت، مانع افزایش قیمت‌ها شوند.

میانگین متحرک به‌عنوان یکی از متداول‌ترین و پرکاربردترین اندیکاتورهای تکنیکال، پایه و اساس بسیاری از تحلیل‌های تکنیکال است. به بیان ساده می‌توان گفت این اندیکاتور میانگینی از داده‌های اصلی روزانه (معمولا قیمت آخرین معامله) است. میانگین‌های متحرک یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند و نمی‌توان از آنها برای پیش‌بینی حرکات قیمت استفاده کرد، چون این اندیکاتور دنباله‌روی اطلاعات است، بنابراین همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشید که به‌وسیله میانگین‌های متحرک آینده بازار را پیش‌بینی کرد.

با توجه به حضور در منطقه اشباع‌فروش که بعد از چند روز متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم، احتمال اصلاح در روند نزولی در روزهای آینده زیاد به‌نظر می‌رسد. پرده اول از سناریوی افزایش قیمت‌ها که تا محدوده‌های خط روند نزولی میان‌مدت ادامه دارد به افزایش قیمت‌ها در قالب اصلاح روند نزولی اشاره دارد که البته دو سطح مقاومتی ۷۵ هزار و ۵۰۰ واحد و ۸۲ هزار و ۵۰۰ واحد به‌عنوان مقاومت در این پرده نقش بازی می‌کنند. در صورت شکسته‌شدن خط روند نزولی میان‌مدت به سمت بالا دیگر افزایش قیمت‌ها در قالب اصلاح روند نزولی توجیه نمی‌شوند، بلکه تقریبا می‌توان گفت، صنعت بیمه دوباره به روند صعودی خود باز‌گشته است. هدف فاز دوم افزایش قیمت‌ها، سقف تاریخی یعنی محدوده ۹۵ هزار و ۷۰۰ واحد است. سطح ۹۰ هزار واحد، می‌تواند مانع تکمیل پرده دوم از سناریوی افزایشی شود. فعلا نمی‌توان در مورد احتمال عبور شاخص از محدوده سقف قبلی خود اظهار‌نظر کرد ولی در صورت عبور قیمت از سقف تاریخی خود، در نماد‌های این صنعت، تقاضا به‌صورت هیجانی ایجاد شده و فاز سوم با هدف ۱۲۲ هزار واحد شروع می‌شود. در این مرحله منطقه ۱۰۷‌هزار واحد، به‌عنوان مقاومت معرفی می‌شود. مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.

تا زمانی‌که خط روند نزولی میان‌مدت و محدوده سقف تاریخی به سمت بالا شکسته نشوند، نمی‌توان گفت حرکت نزولی شاخص صنعت بیمه به پایان رسیده است، بنابراین هنوز کاهش تا سطح ۵۲ هزار و ۷۰۰ واحد، به‌عنوان هدف اول از سناریوی کاهشی دور از ذهن نیست. در این پرده سطح ۵۸ هزار و ۵۰۰ واحد به‌عنوان حمایت نقش بازی می‌کند. مرحله اول کاهش قیمت‌ها، می‌تواند بعد از فاز اول افزایش قیمت‌ها رخ دهد. فعلا احتمال شکسته‌شدن محدوده کف قبلی یعنی ۵۲ هزار و ۷۰۰ واحد کم به‌نظر می‌رسد ولی در صورت وقوع این اتفاق، عرضه‌کنندگان با فروش هیجانی ممکن است باعث شوند شاخص صنعت بیمه از محدوده حمایتی ۴۵ هزار و ۵۰۰ واحد گذشته و به سطح ۴۰ هزار واحد نزدیک شود. پرده سوم از سناریوی کاهشی به محدوده‌های کمتر از ۴۰‌هزار واحد اشاره می‌کند که فعلا رسیدن به این محدوده‌ها دور از انتظار است. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.