یکی از مهم‌ترین اتفاقات چند روز اخیر واکنش قیمت به محدوده حمایتی میانگین متحرک ۱۵۰ روزه بود. گفتنی است که میانگین‌های متحرک را می‌توان به‌عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی معرفی کرد. در صورتی که عکس‌العمل به این میانگین متحرک در حدی باشد که خط روند نزولی کوتاه‌مدت به سمت بالا شکسته شود می‌توان منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها بود. افراد ریسک‌پذیر با توجه به حضور قیمت در بالای دو میانگین متحرک ۱۵۰ و ۲۰۰ روزه هنوز امیدوار به صعود نمادهای این صنعت هستند. در طرف مقابل افراد با پذیرش ریسک کم یا حتی افرادی که با ریسک متوسط در بازار فعال هستند، مشاهده می‌کنند شاخص این صنعت در پایین میانگین‌های متحرک ۹۰، ۷۵ و ۵۰ روزه قرار دارد، بنابراین در معاملات نمادهای صنعت انبوه‌سازی با احتیاط فراوان برخورد می‌کنند.

میانگین‌های متحرک به‌عنوان یکی از متداول‌ترین و پرکاربردترین اندیکاتورهای تکنیکال، پایه و اساس بسیاری از تحلیل‌های تکنیکال هستند. به بیان ساده می‌توان گفت این اندیکاتور میانگینی از داده‌های اصلی روزانه‌(معمولا قیمت آخرین معامله) است. میانگین‌های متحرک یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند و نمی‌توان از آنها برای پیش‌بینی حرکات قیمت استفاده کرد، چون این اندیکاتور دنباله‌رو‌ اطلاعات است. بنابراین همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشید که نمی‌توان به وسیله میانگین‌های متحرک آینده بازار را پیش‌بینی کرد.

سایه روند نزولی در میان‌مدت روی شاخص صنعت انبوه‌سازی قرار دارد و در کوتاه‌مدت نیز تقریبا با شیب تندی این شاخص در حال ریزش است، بنابراین فعلا احتمال کاهش قیمت‌ها از افزایش قیمت‌ها بیشتر خواهد بود. در نتیجه افت شاخص در قالب فاز اول و با هدف ۹ هزار و ۹۰۰ واحد دور از ذهن نیست. در این مرحله محدوده ۱۰ هزار و ۷۵۰ هزار واحد می‌تواند به‌عنوان حمایت نقش بازی کند. در حال حاضر شکسته شدن سطح ۹ هزار و ۹۰۰ واحد به سمت پایین احتمال کمی دارد ولی اگر این اتفاق بیفتد، ریزش قیمت ممکن است در ابتدا تا محدوده ۸ هزار و ۱۰۰واحد و سپس در فاز سوم ریزش تا سطوح ۶ هزار واحد نیز ادامه پیدا کند. محدوده ۷ هزار واحد می‌تواند سطح حمایتی بسیار قدرتمندی در این مسیر باشد. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.

با توجه به حضور بیشتر شاخص‌های تکنیکال، در نزدیکی منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم، احتمال حرکت افزایشی برای شکستن خط روند نزولی میان‌مدت وجود دارد. در این مسیر که می‌توان آن را پرده اول از سناریوی افزایشی نامید، محدوده خط روند نزولی کوتاه‌مدت و همچنین سطح ۱۱ هزار و ۸۵۰ واحد به‌عنوان مقاومت نقش بازی خواهند کرد. در فاز دوم سناریوی افزایشی شاخص با عبور از منطقه مقاومتی ۱۲ هزار و ۸۵۰ واحد به دنبال هدف۱۳هزار و ۷۰۰واحدی است. در حال حاضر احتمال تکمیل مرحله دوم افزایش قیمت‌ها کم است ولی در صورتی که این موضوع اتفاق بیفتد، هدف بعدی شاخص صنعت انبوه‌سازی محدوده ۱۶ هزار و ۳۰۰واحد خواهد بود. در این پرده، ممکن است ناحیه ۱۴ هزار و ۴۵۰ واحد به‌عنوان مقاومت مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود و پرده سوم ناتمام باقی بماند. مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.