در بررسی تایم ماهانه شاخص در تکمیل الگوی تیک صعودی است و بررسی‌ها حاکی از این است که این اتفاق می‌افتد. به نظر می‌رسد سهم‌های سیمانی هم برای بلندمدت و میان‌مدت بسیار ارزنده است. به خصوص شرکت‌هایی که معرفی می‌کنیم از ارزندگی بالایی برخوردار هستند .در بررسی کلی می‌توانیم بگوییم که صنعت سیمان باتوجه به اخبار موجود و  ارزندگی و روند شاخص ازجایگاه قابل قبولی برخوردار است و می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم. اندیکاتور موینک اورج هم به خوبی روند صعودی شاخص را نشان می‌دهد. درنتیجه با بررسی روند تکنیکی شاخص سیمان می‌توانیم به این نتیجه برسیم که این صنعت ارزندگی خاصی دارد.

سفارس

یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های سیمانی است که مالک ۹۷ درصدی آبیک است که عرضه اولیه آن طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد. بابررسی‌های صورت گرفته این سهم در حال حاضر ۵۰ درصد زیر ارزش ذاتی خود در حال معامله است.

سشمال

سشمال در بررسی روند تکنیکی خود روند صعودی زیبایی به خود گرفته است و بررسی‌ها حاکی از این است. که سهم در حال پولبک به مقاومت شکسته شده خود است. برای اینکه حرکت خوبی را شروع کند باید در این ناحیه حجم عالی داشته باشد.

سصفها

بعد از افزایش سرمایه خود و بازگشایی این نماد در حال حاضر در فیبو ۳۸ قرار دارد که درصورت بازگشت شامل الگوی تیک صعودی می‌شود که می‌تواند سود خوبی را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد.