شاخص صنعت رایانه در بالای میانگین متحرک‌های مهم 200، 150 و 120 روزه قرار دارد و این موضوع توجه معامله‌گران ریسک‌پذیر و حتی طیفی از معامله‌گران با ریسک معمولی که از هم‌گروهی‌های خود ریسک‌پذیرترند را به خود جلب کرده است. شاخص صنعت رایانه با مقاومت‌های دو میانگین متحرک 90 و 50 روزه روبه‌رو است که بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و این موضوع کار را برای ادامه افزایش قیمت شرکت‌های حاضر در این صنعت دشوار کرده است.

میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌روی اطلاعات است. بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

قیمت در پایین ابر ایچیموکو قرار دارد و با سنکوی A درگیر است. بنابراین حرکت کلی شاخص صنعت رایانه نزولی است و ابر به عنوان محدوده مقاومتی بسیار مهمی در مقابل آن قرار دارد‌. دو نوسان نمای اسپن A و اسپن B بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند. به نظر نمی‌رسد به این سادگی‌ها و در کوتاه‌مدت شاخص این صنعت بتواند از ابر عبور کند.

ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. همچنین از این ارقام برای محاسبه «ابری» استفاده می‌کند که سعی در پیش‌بینی محل حمایت یا مقاومت در آینده دارد. اگرچه این ابزار در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، اما افرادی که با چگونگی خواندن نمودار آشنا هستند، معمولا می‌توانند با استفاده از آن، تحلیل‌های خوبی از آینده بازار داشته باشند. ابر قسمت اصلی شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی قرار دارد.

از نظر بنیادی اوضاع بعضی از شرکت‌های این گروه خوب است، رفتار سهامداران عمده نمادهای بزرگ این گروه نیز مناسب به نظر می‌رسد و بازار به شرکت‌های این گروه احساس بدی ندارد، از نظر شاخص‌های تکنیکال عبور از مقاومت‌های پیش‌رو بسیار دشوار و شکستن حمایت نیز دور از انتظار است. بنابراین با توجه به وضعیت بازار و همچنین روند نزولی کلی، احتمال کاهش قیمت‌ها کمی بیشتر از افزایش قیمت‌هاست. انتظار ریزش زیاد در این صنعت نمی‌رود ولی مسیر افزایش قیمت‌ها هم هموار نیست.

در مرحله اول از سناریوی کاهشی شاخص صنعت رایانه تا محدوده‌های 50 هزار و 900 واحد کاهش داشته باشد که البته علاوه بر دو محدوده حمایتی 59 هزار واحد و 55 هزار و 800 واحد، سه میانگین متحرک 120، 150 و 200 روزه نیز در این فاز قرار دارند که می‌توانند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کنند. با توجه به تراکم حمایت‌ها در محدوده پرده اول از سناریوی افزایشی احتمال عدم تکمیل این فاز بسیار زیاد است ولی اگر به هر دلیلی شاخص محدوده 50 هزار و 900 واحد را به سمت پایین قطع کرد، فاز دوم کاهش قیمت‌ها بسیار پر هیجان خواهد بود و احتمالا تا محدوده‌های 41 هزار واحد ادامه پیدا کند. در این فاز محدوده‌های حمایتی 48 هزار واحد و 44 هزار واحد به عنوان حمایت نقش بازی خواهند کرد. عبور از محدوده 41 هزار واحد به سمت پایین بسیار بعید است ولی در صورت حرکات هیجانی بازار، محدوده‌های حمایتی 37 هزار واحد و 34 هزار و 500 واحد قرار دارند. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.

در حال حاضر روند نزولی کوتاه‌مدت شکسته شده و تعدادی از شرکت‌های حاضر در این صنعت از نظر بنیادی وضعیت مناسبی دارند، بنابراین احتمال افزایش قیمت‌ها نیز در صنعت رایانه وجود دارد. البته انتظار رشد تند و تیز هم از این صنعت نداریم ولی در سرمایه‌گذاری خود باید محدوده‌های پر‌اهمیت را که می‌توانیم سود خود را برداشت کنیم بشناسیم. به هر ترتیب در مرحله اول افزایش قیمت‌ها شاخص این صنعت بعد از عبور از محدوده‌های متراکم مقاومتی فعلی، با گذشتن از مقاومت 65 هزار واحد به دنبال هدف 70 هزار و 800 واحد است. هدف مرحله دوم افزایش قیمت‌ها که احتمال رخدادن آن در کوتاه‌مدت کم است محدوده 84 هزار و 200 است. صنعت خودرو برای رسیدن به محدوده سقف تاریخی خود مسیر بسیار دشواری را پیش‌رو دارد. محدوده‌های مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.