یعنی شرایط در شاخص هم‌وزن بسیار بهتر بوده است. در این میان چه بسیار سهام کوچک بازار از گروه‌هایی همچون کاشی سرامیک، زراعت، کانی غیرفلزی و برخی شرکت‌های کوچک گروه شیمیایی به سقفی بالاتر از تابستان99 و زمان شاخص 2 میلیون و 100 هزار  واحدی دست پیدا کردند. هم‌اکنون شاخص کل با تشکیل یک کانال صعودی کوتاه‌مدت در تلاش برای شناسایی کف خود است. درصورتی‌که نزول اخیر، اصلاحی از صعود کوتاه‌مدت ماقبل خود باشد و شاخص قبل از رسیدن به کف کانال از حوالی یک میلیون و 220 هزار واحد برگشت بزند، می‌توان به حرکت به سمت سقف کانال و تا شکسته شدن آن و رشد به‌اندازه عرض آن امیدوار بود و در سمت مقابل شکسته شدن کف کانال فاز جدیدی از ناامیدی و فشار فروش و ریزش را به همراه دارد. در این میان نقش اندیکاتور شاخص قدرت نسبی بسیار مهم است. چراکه زودتر از نمودار قیمت به خط روند صعودی کوتاه‌مدت خود می‌رسد که در حدود 42 واحد و منطبق بر خط روند نزولی کوتاه‌مدتی است که یک ماه قبل شکسته شده است.

در شاخص هم‌وزن اما اندیکاتور روند کوتاه‌مدت صعودی را از دست ‌داده و اصلاح ادامه دارد. روند صعودی میان‌مدتی در اندیکاتور با خط سبز مشخص‌شده که حفظ شدن آن اتفاق بسیار مثبتی برای شاخص هم‌وزن خواهد بود. روی نمودار قیمت محدوده 406 تا 419 هزار واحد می‌تواند حمایت و برگشت اتفاق بیفتد.

جمع‌بندی آن‌که در کوتاه‌مدت انتظار افت بیشتر در هر دو شاخص می‌رود، شانس برگشت و رشد وجود دارد و در میان‌مدت کار شاخص هم‌وزن برای صعود آسان‌تر است.