میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند‌ چون این اندیکاتور دنباله‌روی اطلاعات است‌ بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ‌عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است. در حال‌حاضر شاخص صنعت خودرو از میانگین متحرک 200 روزه نیز به سمت پایین عبور کرده و این موضوع بسیاری از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر را به فکر خروج از این صنعت انداخته است. نوسانات این چند روز در نمادهای خودروسازی گواه هیجان بیش از حد سرمایه‌گذاران در پایین میانگین متحرک 200 روزه است. شاخص صنعت خودرو در پایین ابر ایچیموکو در حال‌حرکت است که نشان‌دهنده برآیند نزولی در حرکت این شاخص است. دو نوسان نمای اسپن A و اسپن B بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند. این منطقه می‌تواند مقاومت بسیار قدرتمندی در برابر صعود قیمت‌ها ایجاد کند، همچنین این دو نوسان نما با شیب منفی در حال حرکت هستند که احتمال حرکت نزولی را دوچندان و سرعت آن را زیاد پیش‌بینی می‌کند.

ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. ابر قسمت اصلی این شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی قرار دارد.

تا زمانی‌که روند نزولی داریم و شاخص در پایین ابر ایچیموکو و میانگین‌های متحرک مهم قرار دارند، احتمال رخ‌دادن سناریوی کاهشی بیشتر از سناریوی افزایشی خواهد بود. در حال‌حاضر قیمت در منطقه بسیار مهم 210 هزار تا 200 هزار واحد است و در صورت شکسته‌شدن این محدوده به سمت پایین انتظار داریم در پرده اول از سناریوی کاهش قیمت‌ها محدوده 157 هزار و 500 واحد باشد که محدوده 185 هزار واحد می‌تواند در این فاز نقش حمایتی بازی ‌کند. با توجه به موقعیت نمودار و نشانه‌هایی که از شاخص‌های تکنیکال دیده می‌شود، تکمیل مرحله اول ریزش قیمت‌ها کم به‌نظر می‌رسد، ولی در صورت مواجهه با یک خبر خاص، این محدوده به صورت هیجانی شکسته می‌شود. در فاز دوم ریزش قیمت‌ها، شاخص صنعت خودرو تا محدوده 100 هزار واحد کاهش می‌یابد. در این مسیر محدوده حمایتی 130 هزار واحد قرار دارد که ممکن است از رسیدن شاخص صنعت خودرو به هدف خود جلوگیری کند. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشد.

اندیکاتور RSI حضور در نزدیکی منطقه اشباع فروش را تایید می‌کند و این موضوع احتمال حرکت افزایشی در این گروه را بالا می‌برد، در صورت افزایش قیمت‌ها احتمال دارد در مرحله اول شاخص تا منطقه 300 هزار واحد افزایش داشته باشد، این فاز به عنوان اصلاح در روند نزولی به‌شمار می‌آید و محدوده‌های مقاومتی بسیار قدرتمندی مثل 245 هزار واحد و 268 هزار واحد می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند، از طرفی بدنه ابر ایچیموکو خود به‌عنوان مقاومت مطرح است. میانگین متحرک‌ها با دوره زمانی مهم مثل 90، 150 و 200 روزه نیز می‌تواند مشکلاتی را برای افزایش قیمت در مرحله اول ایجاد کند. عبور از پرده اول سناریوی افزایشی بسیار مشکل به‌نظر می‌رسد ولی در صورتی‌‌که این اتفاق رخ دهد، می‌توان به افزایش بیشتر شاخص در فازهای بعدی امیدوار بود. محدوده‌های مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.