به گزارش ایسنا، این فرمانده ائتلاف ضد داعش از پایگاهی در نزدیکی شهر کوبانی (عین العرب) در شمال سوریه که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: داعش‌هایی که در رقه باقی مانده‌اند، توان عقب‌نشینی از آنجا را ندارند.

 

این فرمانده برجسته ائتلاف ضد داعش درباره عملیات نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه که طی آن داعشی‌ها در چندین منطقه در رقه محاصره شدند، گفت: آن عملیات بسیار دشوار بود، بسیاری از داعشی‌ها حاضر به تسلیم نشده و به شدت به جنگ ادامه دادند.

 

وی افزود: این داعشی‌ها در منطقه‌ای کوچک گیر افتاده‌اند اما فقط آنها نیستند که در رقه حضور دارند، غیرنظامیان و اعضای خانواده‌های داعشی‌ها نیز در این شهر گیر افتاده‌اند.

 

این فرمانده ائتلاف آمریکایی ضد داعش ادامه داد: داعشی‌هایی که در رقه محاصره شده‌اند، احتمالا در جنگ خود را به کشتن خواهند داد، آنها این روزها نفس‌های آخر خود را در رقه می‌کشند و هیچ گونه عقب‌نشینی به واسطه مذاکره پذیرفته نخواهد شد.

 

وی تاکید کرد: داعشی‌ها در رقه باید یا خود را تسلیم کرده و یا کشته شوند، زیرا اگر بتوانند از رقه خارج شوند به سمت اروپا یا کشورهای همسایه حرکت کرده و یا به مناطق خارج از سوریه هجوم خواهند برد.

 

ائتلاف ضد داعش بر این باور است که پایگاه اصلی داعش در سوریه اکنون شهر المیادین شده است و ائتلاف هدف بعدی خود را این شهر قرار داده است.

 

این فرمانده ائتلاف ضد داعش گفت: ما المیادین را هدف قرار خواهیم داد،‌ تعداد زیادی از آنها در المیادین برای حملات خارجی در کشورهای ما و کشورهای عضو ائتلاف برنامه‌ریزی می‌کنند. بنابراین نباید اجازه دهیم که این شهر پناهگاه آنها باقی بماند.

 

شهر المیادین واقع در استان دیرالزور شهری نفت خیز است. هر یک از نیروهای کرد سوریه و نیروهای دولت سوریه با حمایت روسیه حملات خود علیه مناطق تحت کنترل داعش واقع در دو طرف رودخانه فرات را آغاز کرده‌اند.

 

احتمال می‌رود که با محدوده ممانعت از برخورد میان دو طرف مانع از وقوع درگیری‌ها میان آنها شود. نیروهای دموکراتیک سوریه تاکنون دو بار روسیه و سوریه را به هدف قرار دادن نیروهایشان در استان دیرالزور متهم کردند.

 

این مسؤول ائتلاف ضد داعش در پاسخ به سوالی درباره اینکه رقابت‌ها میان این دو طرف برای کنترل بر شهر المیادین را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: این رقابت‌ها می‌تواند تبدیل به آشوبی شود اما تاکنون اینگونه نشده است، اگر شهر المیادین شبیه به دیرالزور باشد، با حضور دو طرف،‌ آنها برای ممانعت از بروز درگیری تلاش می‌کنند اما اگر یکی زودتر به شهر برسد، کار کاملا روشن است که چگونه خواهد بود.

 

ائتلاف ضد داعش از عملیات‌های نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه و دیرالزور با حملات هوایی و مشاوران عملیات‌های ویژه و نیز ارسال اسلحه و مهمات حمایت می‌کند.

 

این فرمانده ائتلاف نیز در ادامه تاکید کرده که این کمک ائتلاف به معنای آن است که تعداد کمتری از نیروهای دموکراتیک سوریه آسیب دیده و پیشروی آنها با سرعت بیشتری خواهد بود و آنها کمتر در معرض حمله دشمن قرار خواهند گرفت.

 

وی افزود: هدف نیروهای دموکراتیک سوریه برای بیرون کردن داعشی‌ها از رقه با کمک نیروهای عربی در کنار کردها، ضامن موفقیت عملیات به شکلی مناسب است.

 

این منبع با اشاره به عملیات‌های شدید چهار ماه گذشته در رقه و تخریب گسترده این شهر گفت: بی‌تردید ساکنان رقه کار بسیاری پیش روی خود دارند و تنها باید تمام تلاش خود را برای جبران تخریب‌ها در حداقل ممکن انجام دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.