به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دو سناتور ارشد آمریکایی در نامه ای از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواستند اجرای قوانین تحریمی جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را سریعا آغاز کند. ترامپ دو ماه قبل طرح مجلس کنگره موسوم به «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها» را به رغم نارضایتی هایی که داشت، امضا کرد. نگرانی او این بود که این امر به هدفش برای بهبود روابط با مسکو لطمه خواهد زد و توانایی رئیس جمهور آمریکا را برای لغو تحریم ها بدون تایید کنگره محدود خواهد کرد.

این طرح در مجلس نمایندگان و کنگره با رای تقریبا قاطع همه نمایندگان به تصویب رسید و رئیس جمهور دیگر اختیار وتو کردن آن را نداشت. اعتراضات ترامپ به این تحریم ها باعث شد شک و تردیدهایی درباره عزم دولت او برای اجرایی کردن این اقدامات ایجاد شود.

«جان مک کین» سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا و  «بن کاردین» سناتور دموکرات از ایالت مریلند، در نامه ای به تاریخ ۲۹ سپتامبر به نگرانی نمایندگان و قانونگذاران آمریکایی درباره بی تفاوتی ترامپ به هدف نمایندگان جهت اعمال فشار به روسیه اشاره کردند و تصریح کردند در شرایطی که دو ماه از امضای این قانون توسط ترامپ می گذرد، دولت آمریکا هنوز اجرای این قانون را آغاز نکرده است.

در این نامه، سناتورهای آمریکایی تاکید کردند براساس این قانون دولت آمریکا باید تا ابتدای اکتبر افرادی را که به نمایندگی از بخش های دفاعی و اطلاعاتی مسکو می توانند هدف تحریم های آمریکا قرار بگیرند شناسایی کند. آنها از ترامپ خواستند به این ضرب الاجل پایبند بماند.

در این نامه آمده است: «حال در شرایطی که زمان این ضرب الاجل رسیده است، ضرورت دارد دولت شما این قانون را به کامل‌ترین وجه آن اجرا کند تا از منافع آمریکا حمایت شود». مک کین و کاردین در این نامه نوشتند: «اقدام متحد و سریع کنگره و امضای شما پیامی قوی را برای هم پیمانان و دشمنان ما به ویژه کشورهایی نظیر روسیه که به دنبال ضربه زدن به دموکراسی ما هستند، فرستاد».

بسیاری از دموکرات های آمریکا ادعا می کنند که روسیه و برخی از افراد نزدیک به ترامپ در قالب تلاش هایی هماهنگ به کمپین تبلیغاتی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، آسیب زدند. روسیه این اتهامات را شدیدا رد می کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.