به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، هیات صهیونیستی به ریاست مارک اشناییر خاخام کنیسه یهودیان شهر هامپتون آمریکا به دعوت شاه بحرین عازم منامه می شود. 

بر اساس این گزارش، این نخستین هیات یهودی است که به یک کشور عربی در حوزه خلیج فارس سفر می کند. گفته می شود که این سفر بنا به دعوت ملک حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در آغاز سال 2018 صورت می گیرد.

قرار است هیات مذکور بعد از سفر به بحرین وارد اراضی اشغالی فلسطین شود.

پایگاه خبری صهیونیستی 'وورلد اسرائیل نیوز' با تایید این خبر اعلام کرد که به دعوت حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین ،یک هیات از کنیسه هامپتون شهر نیویورک به ریاست خاخام اشناییر عازم بحرین می شود. 

پایگاه خبری مذکور افزود: به این ترتیب اولین گروه اسرائیلی به یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس سفر می کند.

پایگاه خبری صهیونیستی مذکور،اشناییر را که به گفته سایت کنیسه، پیشگام روابط اسلامی صهیونیستی است ، حافظ رابطه با شاه بحرین طی سالهای گذشته دانست. این در حالی است که حمد شاه بحرین وی را در سال 2011 به عنوان اولین خاخام صهیونیست در کاخ سلطنتی به حضور پذیرفته بود. 

خبر اعزام هیات صهیونیستی آمریکایی به منامه در مراسم آغاز سال جدید یهودی اعلام شد . 

اشناییر در گفت وگو با پایگاه خبری صهیونیستی 'جروزالیوم پست'نیز ادعا کرد که هدف از این سفر برقراری صلح در خاورمیانه و همکاری میان اسرائیل و کشورهای همسایه آن است . 

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ما شاهد تغییراتی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هستیم و امیدواریم سفر این هیات و دیگر گروه های اسرائیلی منجر به رسمیت شناختن ما یهودیان شود. 

بر اساس اعلام پایگاه خبری، 'وورلد اسرائیل نیوز' شاه بحرین نیز پیشگام روابط میان ادیان به ویژه در جهان عرب است . 

رسانه های بحرینی به مساله مسامحه دینی که مرکز سیمون ویزنتال ماه گذشته در لوس آنجلس آن را حمله آشکار علیه تروریسم دانست، پرداختند. 

مرکز ویزنتال اعلام کرد: این سند که مردم همه ادیان را به احترام به یکدیگر و حفظ حقوق همگان در انجام مراسم دینی دعوت می کند، اولین سندی است که رئیس یک کشور عربی آن را می نویسد . 

رسانه های رژیم صهیونیستی مدعی شدند در حال حاضر 30 صهیونیست در بحرین که روابط دیپلماتیک با این رژیم ندارد، زندگی می کنند. 

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی مواجه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.