پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت و گو با ایرنا در خصوص انتخاب شفر به عنوان سرمربی استقلال، گفت: این مربی ۱۸ سال پیش هدایت الاهلی را عهده دار بود و آن زمان من هم در امارات فعالیت می کردم. شفر در آن زمان مربی بدن ساز بود اما امروز مانند ماشینی می ماند که ۴۰ سال پیش تولید شده است و الان ارزشی ندارد. 

وی ادامه داد: برخلاف برخی گفته ها من هیچ دخالتی در انتخاب این سرمربی نداشتم و اگر ببینم بازهم در این خصوص اسمی از من برده می شود، قطعا شکایت خواهم کرد. 

پیشکسوت باشگاه استقلال، گفت: شنیدم شفر برای شش ماه با استقلال قرارداد بسته و در صورت به نتیجه رسیدن تیم، این قرار تمدید خواهد شد. به اعتقاد من این اتفاق به معنای واقعی فاجعه است. 

وی افزود: آوردن این مربی پس از نام بردن از مربیان بزرگ عوام فریبی بود و به اعتقاد من باشگاه فقط پول خود را دور ریخته است. 

روشن با اشاره به نقش دلالان در انتخاب سرمربی جدید استقلال، گفت: تردید نکنید در این قرارداد دلالان نقش زیادی داشتند و متاسفانه این افراد مربیان زیادی در این سطح در اختیار دارند و برای آنها دنبال تیم می گردند. 

وی در مورد مبلغ قرارداد شفر اظهار کرد: فکر می کنم این مربی برای شش ماه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلار دریافت کرده باشد که از نظر من هر چقدر به او بپردازند، اشتباه است.

روشن در پایان گفت: از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال خواهش می کنم اگر توانایی ایستادن مقابل افتخاری را ندارند حداقل استعفا دهند تا این نتایج به پای آنها نوشته نشود. 

باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی جدید گزینه های مختلفی مانند فاتح تریم، والترزنگا، درمورت ، کریستوفر دام و... را معرفی کرد و سرانجام شفر سکان دار آبی پوشان پایتخت شد. 

این مربی ۶۷ ساله آلمانی سابقه مربیگری درباشگاه های بورسیا مونشن گلادباخ، کارلسروهه، اشتوتگارت و بورسیا برلین را تا سال دو هزار میلادی در کارنامه دارد و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ نیز هدایت تیم ملی فوتبال کامرون را برعهده داشت. 

وی در ادامه فعالیت مربیگری خود در تیم های الاهلی و العین امارات، اف کی باکو و تیم های ملی تایلند و جامائیکا مربیگری کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.