به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی با ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق پیرامون تحولات اوضاع این کشور و کشورهای عربی، تلاش‌های انجام شده برای عبور از بحران‌های کنونی منطقه، موضع‌گیری کشورهای عربی در مقابل چالش‌هایی که منطقه با آن روبروست و در راس آن افراطی‌گری و تروریسم، اهمیت هماهنگی، همکاری و همبستگی کشورهای عربی در حفظ امنیت و ثبات منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه عراق برای ریاست نهمین نشست مشترک کمیته عراق و امارات به این کشور سفر کرده است.

وی با ولیعهد ابوظبی درباره تحکیم روابط برادرانه بین دو کشور و دو ملت، راه‌های تضمین توسعه و گسترش آن که موجب تحقق منافع مشترک می‌شود و برخی از مسائل مهم و مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، این سفر با هدف فعال‌سازی توافق‌های مختلف از جمله هماهنگی امنیتی و سرمایه‌گذاری در عراق، حمایت از بازسازی شهرهای آزاد شده این کشور، برگزاری برخی دیدارها با مقامات امارات، ترغیب آنها برای مشارکت کارآمد در کنفرانس کشورهای اهدا کننده مالی انجام شد.

دو طرف ماه گذشته میلادی توافق کردند کارگروهی برای تسهیل سرمایه‌گذاری و بررسی چالش‌ها بین وزارت اقتصاد امارات و وزارت صنعت و معدن عراق، تقویت همکاری در زمینه مشخص کردن اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های حیاتی عراق به ویژه در مرحله بازسازی تشکیل دهند.

در آن زمان وزارت اقتصاد امارات اعلام کرد، کارگروه مشترک در راستای تسهیل اقدامات و بررسی چالش‌هایی عمل خواهد کرد که متعرض شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران اماراتی شده است.

همچنین در آن زمان توافق شد برای تقویت همکاری دو کشور در فضای کسب و کار اتاق بازرگانان تشکیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.